måndag 15 oktober 2012

Kuddar, kuddar, kuddar




I somras köpte jag en hel rulle (25 m) markisväv.
Jag sydde två markiser som var tänkt, men det blev rätt mycket tyg över.
Och nu har jag sytt nya dynor till våra korgstolar i uterummet.
 Ett tråkigt och bökigt arbete, men nu är det gjort.

Nu ska jag syssla med något roligare. Jag har tänkt sy litet mindre kuddar att ha i varje stol.Och då kan jag fantisera ihop helt efter eget huvud. Men då måste jag först  köpa innerkuddar och ett lämpligt tyg.

Under tiden har jag ju annat tyg. 
Det senaste jag sytt (innan dynorna) är en liten skjorta av en klänning (mjukt fint tyg) och ett nattlinne.









Kuddarna återkommer jag till.




5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fin skjortan är. Det är betydligt jobbigare att sy en skjorta med krage och manscetter än dregglisar. Konstigt att inte prisskillnaden ute i affärerna är större då. Ha det gott.

      Radera
  2. 25 meter markisväv....men käre vän...hi,hi,hi. Ja, ja de ska var du med alla dina miljoner tyger. Men jag vet att de ligger så fint i alla dina hundra lådor i ditt syrum. För en icke "syare" är det kul att glutta i alla dina lådor. För där vet jag att det finns ALLT och mycket till. Tänk så många "småplock" saker jag fått ur dessa lådor. Som jag som inte syr har kunnat använda till ex. göra kort, tavlor m.m.
    Må gott och vi hörs.
    Kram & vink.

    SvaraRadera
  3. Du måste ha en jättealtan för att behöva så mycket markisväv :)

    SvaraRadera
  4. Du kanske borde skaffa dig en jättealtan (fniss)...

    SvaraRadera