måndag 17 december 2012

Tomtar på loftet



Två gånger per år byter vi gubbar i Toarpskronan - midsommar och jul. Och de har alltid haft sina bestämda platser, då de varit undanlagda. Men eftersom vi flyttat möbler mm, var de som bortflugna. Var lade jag dem? Man börjar tvivla på sig själv.

Men till sist visade de sig - och faktiskt där jag letade först.



Nu sitter de på plats. Måtte det inte bli trassel till midsommar.



Försvinner den här sortens gubbar, kan man ge upp att leta med en gång. Det är grannbarnen som byggt den här stilige mannen.




2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du hittade julfigurerna till ljuskronan! Gillar din fina Toarpskrona... och så praktiska att bara byta figurer till jul och midsommar :)
    Fin snögubbe... hoppas han inte töar bort till jul!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Toarpskronan är verkligen fin...coh praktisk. Det kändes betryggande och läsa att inte bara jag är förvirrad. Jag är också en mästare att gömma saker för mig själv. Just nu passar jag Zoé och Rasmus och de hjälper mig med julstöket eller att stöka till innan jul...vilket man vill kalla det för. Bloggande finns det ingen tid för denna veckan. Ha det gott

    SvaraRadera