söndag 17 augusti 2014

Malmösimmet






Nu har vi varit i vattnet igen. Jag var som vanligt inte i vattnet, utan bara åskådare.



Intill Turning Torso gick tävlingen Malmösimmet. En så kallad Open Water-tävling.


Inte bara Open water. Himlen var helt öppen också. Ett fruktansvärt skyfall och blåst.     


Den förste i mål.
Även för åskådare var detta ett synnerligen dåligt väder. De i vattnet kunde ju förmoda att de blev blöta. Men vi på land slapp ju vågorna, som faktiskt gjorde att en del bröt själva och en del blev upplockade ur vattnet. En prestation för de som genomförde loppet!


 




6 kommentarer:

  1. Tufft att hoppa i vattnet i det här vädret. Inget jag skulle funderat på. Jag tycker du gjorde rätt som var åskådare.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat av de som simmade, inga trevliga förhållanden direkt! Jag skulle ha valt att göra dig sällskap på land.=)

    /Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
  3. Usch, det ser verkligen inte inbjudande ut. Får en föraning om i morgon kväll då jag ska paddla med två vänner. Det ska tydligen regna och blåsa sju sekundmeter. Känner mig allt mindre sugen, men hoppas få finare väder en vad prognosen förutspår.

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Jag är visserligen både badtokig och duktig i vattnet, men skulle aldrig våga mig på en simtur i havet en sån blåsig dag. Jag är nämligen en "försiktig general" när det gäller vatten också.....*fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Uuugh, jag som inte badat i havet en enda gång i år. Och inte på många år. Bara när jag är där vattnet är riktigt varmt av sig självt och solen liksom. Det ser grymt ruggigt ut och vilka vågor, det frestar på! Kul att få se Turning Torso så nära!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Huu, det där såg inte alls skönt ut. Det finns inget som ser kallare ut än stålgrått, vindpinat vatten. Men strongt av dom som vågade sig i.

    SvaraRadera