tisdag 2 februari 2016

Och med ett skutt så var de uppe...



Förut låg snön vit på taket...

 Då var det svårare för katterna att komma upp. Men nu så!
(Största skuttet fick nog maken ta, för att få upp katterna.)




Nu är de på plats. Annica gissade att de skulle vara på växthusets tak. Och så var det!



 Dessutom har jag fått hem den symaskin som jag  beställde. Jag trodde att om jag skulle byta till en annan Huskvarnamaskin, skulle det mesta vara likt.
Ack vad jag bedrog mig. 
Annan sorts spolar, andra sorters pressarfötter osv.


Den har egna synpunkter och det talar den om.

Dessutom har den mage att bli trött och vilja vila emellanåt... En sådan maskin  har jag aldrig stött på förut. En symaskin som blir trött av att sy!!!

Jag lärde mig en massa fula ord, då jag kämpade med Overlockmaskinen. Det är kanske dags att ta fram dem igen.


Det tar nog tid innan vi förstår varandra.

17 kommentarer:

  1. Så kul det ser ut med katterna på taket! Vilken fantasi ni har. Jag trodde först du pratade om riktiga katter och fattade inte varför din man ville hjälpa dem upp. Jag har också ett litet häfte med "symaskinseder". Det måste nog alla med en symaskin ha. Vi kan kanske byta några ord med varandra? Sy lugnt.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dekorationen med katterna! Tyvärr kan vi inte ha nått sånt eftersom vårt blir väggfast och inte har någon nock!!
    Men nån dekoration ska jag nog kunna hitta på. Brukar inte vara några problem. Men det bör vara något snyggt i svart och metall, så katterna hade passat.
    Fy 17 för en symaskin som kan tala med en. Vilket himla tjat det skulle bli på mig när jag hela tiden gör fel. Fast det är ju bara vartannat år som maskinen kommer fram förstås!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Såå himla fina de är där uppe på taket... underbart!
    Hm... det är ju det jag alltid har sagt - symaskiner är opålitliga ;)

    SvaraRadera
  4. Nockdekorationen är helt underbar! Ser otroligt charmigt ut med de tassande katterna. När det gäller din symaskin så förstår jag den till fullo, jag blir också trött och måste vila när jag jobbat för mycket. En riktigt mänsklig maskin med andra ord:-)

    SvaraRadera
  5. Så himla fint med en kattrad på växthus taket.
    Din symaskin verkar lite klurig.Inte alltid de är så lätta att förstå.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken symaskin! Den skulle nog inte jag vara särskilt sams med. Skulle nog behöva dig som sylärare i så fall ;) Så fint och sött med katterna på taket - gullig detalj :D

    Hoppas att du får en fin kväll!
    Linda

    SvaraRadera
  7. Haha, det är tydligen med symaskiner som med datorer. De gör inte som man vill utan man får trixa och fixa hela tiden. ;D
    Hoppas ni lär känna varandra snart. ♥

    SvaraRadera
  8. Uj, den där maskinen skulle jag aldrig våga mig på :) Man får väl ge den lite tid att köra in sig kanske.
    Ha fortsatt bra vecka !

    SvaraRadera
  9. Det blev ju en bra placering på katterna där passar de ju väldigt bra.En ny symaskin är ju en utmaning i sig men när du väl har fått klarhet så kommer du säkert att gilla den även om den från början gör lite som den vill.Önskar Dig lycka till/Margareta

    SvaraRadera
  10. halloij.. jättefint med katter spatserande på taket...Har du vunnit på lotto? Först ett stort växthus o nu en ny maskin !.. Ja det va inte lätt om den vill vila emellanåt, haha, allt är möjligt i dagens värld. Ja jag tog fram kameran o så knäppte jag en bild då jag körde..sakta... o inga andra bilar såg jag så det gick jättebra .haha.. kram

    SvaraRadera
  11. Så fina katterna blev på nocken!
    Vilken lustig, eller kanske konstig, maskin. Skulle inte klara av en sådan modern sak. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Så snyggt med katterna och då kanske du slipper fåglar som smutsar ned.

    Så länge symaskinen inte ger svar på tal kanske du ska ta den under ta en diskussion med den ...

    SvaraRadera
  13. Kul med katter på taket. Det är inte alltid lätt att bli kompis med en symaskin, mina pratar också, men de har inte bett om paus än.
    Lycka till!
    Marika

    SvaraRadera
  14. Ha ha då förstår jag att du har långa konversationer med din symaskin! Teknikens under igen, snart pratar dom med en också :)
    Ha en fin fredag och en skön helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  15. Om det hjälper ska du absolut ta fram ordförrådet igen! Bara för att markera - här bestämmer jag. Tänker på de äldre och när de beklagar sig över dagens ungdom, gäller tydligen de maskinella också.

    Fint med katterna! Carina

    SvaraRadera
  16. Underbara katter på taket!
    Men den där maskinen verkar inte lika underbar. Hoppas ni kan göra riktigt fina saker tillsammans!

    SvaraRadera