fredag 13 januari 2017

Ett fototema - mina favoriter

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/Egentligen tänkte jag inte skriva något alls idag. För jag vet inte vad jag skulle skriva.

 Men så såg jag att ett fototema idag var Mina favoriter. Och det är klart - det har jag ju några.


Fast de känns så långt borta. Jag får skrapa de vintriga rutorna för att förnimma dem.


Dessa är dessutom i min favoritfärg. Blåsippan o pärlhyacinterna kommer dessutom tidigt. Förutom färgen, tycker jag pärlhyacintens blommor ser ut som små puffärmar.


Detta fototema är det Bland Rosor o Bladlöss som tänkt ut. Gå gärna in och titta på andras favoriter.

Nu väntar På Spåret.    / Britt


14 kommentarer:

  1. Hej Britt!
    Härliga favoriter, och den ljusblå färgen är fin.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Blått (liksom vitt) kan aldrig bli fel. Tvärtom alldeles underbart. Den rena blå färgen är ganska svår att hitta, många drar åt lila.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Förstod att du skulle välja någon blomma i blålila! Det är ju både din - och en av mina favoritfärger!!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  4. Vakre blå favoritter! Ja, de er favoritter hos meg også :)

    SvaraRadera
  5. Härliga blå blommor - favoriter hos mig också!

    SvaraRadera
  6. Visst är det puffärmar. Har inte sett det förut men med dina glasögon blir det ju hur tydligt som helst.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Fina favoriter! De påminner mig om att jag borde beställa blomsterfrö och skaffa fler aklejor :D

    Ha en fin helg!
    Linda

    SvaraRadera
  8. Jättefina favoriter och vackra blå färger som passar så bra i en trädgård. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  9. Gillar också färgen och puffärmarna - bland de mest intrikata och spännande blommor som finns. Åtminstone om man stannar upp en stund :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  10. Haha! Puffärmar! Så rätt, så rätt!

    Vilken tur att du tillslut valde att hänga med i fredagstemat!

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Fina! Jag älskar också blått!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  12. Så härligt när pärlhyacinterna blommar. Bra beskrivning.....puffärmar. Ha det bra.

    SvaraRadera
  13. I liked the arrows for their help in organizing your notes.
    ก็อตซิลล่า 2015

    SvaraRadera
  14. Thank for providing good information for site,Thanks for your sharing.

    ดูหนัง

    SvaraRadera