tisdag 13 mars 2012

Gott och blandat

I söndags startade jag ett syltkok direkt på morgonen med bär från frysen.


Därefter 4 km i motionsspåret. Promenad! Lät som det vore en löparrunda.


I skogen hördes hackspetten (fast bilden visa Stensöta).



Igår var det nästan sommar. Jag klippte lavendelplantorna, fast jag hörde att det ska man inte göra förrän det är så varmt så man kan gå naken i trädgården. Med andra ord klippt jag för tidigt. Men hälften har jag kvar att klippa.

Snödropparna underifrån ser man sällan, men de är ju söta.


Och vintergäcken slog ut helt i värmen.

Ett litet tips innan man kan plocka egen sallad. Köpte ett paket gula ärtor i livsmedelsaffären och satte i ett tråg med jord. Det tog inte många dagar innan man kunde klippa små ärtskott.

1 kommentar:

  1. Man kan aldrig se sig mätt på vårbilder. Hur smakar ärtskott?

    SvaraRadera