lördag 3 mars 2012

Torgdag

Idag är det så bra väder, det kan bli vid den här årstiden. Klarblå himmel, solsken, frost på marken, stilla i luften.
Är inte ofta på torget, men idag bestämde jag mig för en tur.


Primulor i alla möjliga färger.

Påskliljor och Hortensia.



Tulpaner i många färger.

Sedan blev det kaffe och ostsmörgås ute i lä. Idag är det faktiskt för fint för att sitta inne och sy.


Ikväll blir det väl Melodifestival, fast jag sitter mest och löser korsord, så något riktigt intresse för det har jag inte.


Jag hittade en kopp i skåpet igår. Tände ett värmeljus i den och det blev litet mys vid TV:n.


Ser chokladen god ut? Nej, det är gips. Helt kalorifria.



2 kommentarer:

  1. Dina blombilder får mig att tänka på torget i Helsingör. Jag brukar åka över ibland och handla blommor där. Gipschoklad? Har du själv "bakat" det?

    SvaraRadera
  2. Hej å hå, här är jag och är glag att våren börjat visa sig i Swedala.
    Ha det nu så gott i helgen!
    kram och vink från mig.

    SvaraRadera