söndag 4 november 2012

Snart klart...




Att måla om tre rum, innebär så mycket mer än bara målning.
Bokhyllor och lådor ska tömmas. Allt ska plockas ner såsom tavlor, gardiner, sladdar m.m. Möbler bäras omkring.
Och när en av oss dessutom har ryggskott (inte jag).

Sedan ska allt tillbaka igen. Eller helst inte. Man försöker rensa bort en del. Ska tavlorna upp på samma plats eller inte alls?

En vaniljgul färg blev det på väggen och nytt tyg på kuddar och stoldynor. Kändes roligare än det som vi hade förut.


Jag tänkte försöka måla en eller annan tavla. 
En katt hade jag tänkt, men det liknade mer en tiger som åkt runt i en tvättmaskin på 60 graders programmet. Jag tror inte att jag gör fler försök.



Teckningarna jag gjort för väldigt många år sedan, fick åka upp igen.




Vad man sparar på!! Helt otroligt. Nu blev det en hel del till Erikshjälpen. Hoppas de kan få några kronor för tjocka böcker om byggnadsvård, korsstygnsbroderi, en stor bok om Skara och om Zorn. Bland mycket annat.

Det var två rum klart. Nu är det bara ett kvar. Och datorn kom fram och blev inkopplad. Skönt faktiskt.


3 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt vad du är duktig på att teckna! Tror säkert att du kunde sätta upp tigertavlan med. Du är nog bara alldeles för självkritisk. Ha en skön söndagkväll.

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev och oj, så duktig du är - jättefina teckningar! Här ska också tapetseras... snart... lite svårt att komma igång bara.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina teckningar du gjort, jag förstod att du var konstnärlig :)

    SvaraRadera