torsdag 7 februari 2013

Fyra dagar i Malmö





Att ta tåget till Malmö är rätt geschwinnt. Efter två och en halv timme och ett korsord är man framme.


Malmö var grått och med snöblandat regn, även om någon dag var litet mer vårlik.
Jag höll utkik efter vårtecken, men hittade inget som stuckit upp ur marken.

Det enda som vuxit upp var Emporia. 
Emporia är ett nytt affärskomplex med 200 affärer i flera plan. Puh!


Färgglada "inomhustorg" gjorde det lättare att hitta.

  Vi (mamma och jag) tog bussen dit. Vi hade ju ingen bil och det finns en risk att ha sin bil på en större bilparkering. En del har svårt att hitta bilen, när de handlat och det finns till och med de som anmäler den som stulen.

Jag läste en notis i tidningen om en dam som hittade en bil på parkeringen - dock inte hennes egen.






Det låter litet tragiskt.

Det har varit barmark några dagar, men nu är det full vinter igen. Vitt, vitt, vitt! 


2 kommentarer:

  1. Oj - inget för mig i alla fall - Emporia menar jag... gillar inte de där enorma köpcentren som växer upp Känner mig mer och mer som tjuren Ferdinand - sitter helst under min korkek och luktar på blommorna... lugnt och skönt :)
    Såg också notisen med damen som tog frl bil... ja, så det kan gå...
    Vinter här också med en massa onödigt vitt, som envist fortsätter falla...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Emporia har jag aldrig besökt...blir trött bara av att gå på Väla. Kan vara knepigt ibland att minnas var man parkerat. Vet inte hur många gånger jag gått runt och letat. Kram

    SvaraRadera