måndag 3 juni 2013

Hantverk - Tantverk



Jag spinner vidare på Tantverket. Hantverk utfört av tanter = Tantverk.

När vi var i Hällekis fanns det så mycket roligt i alla de små husen. Så jag måste visa mer.

Kruka med stickad tröja. Håller kanske bara en säsong, men vadå?

Ursöta tovade hattar. Jag har aldrig hatt, men när man såg dem, skulle man önska att man hade det ibland.

Den här ampeln ångrade jag nästan att jag inte köpte.



Jag håller ju på med eget Tantverk också. Förutom alla barnkläder....






Grytunderlägg


En krans till väggen på vår sommarstuga. Den är gjord av torkad tång (som min snälla syster plockat vid havet), samt snäck- och kräftskal.




3 kommentarer:

  1. Du kunde ha en egen hantverksutställning. Så mycket fint du visar! Jag gillar skarpt den lilla klänningen. Applikationerna gissar jag att du har gjort själv också. Urtjusigt!!!

    SvaraRadera
  2. så mycket fint..Jag köpte tyg idag på vår lilla utfärd. Linnea(barnbarn)o jag va ut en sväng då jag har semester. Ja Cecilia har sin egen "tuffa stil"..lite piersing (el va de nu heter)o tatuering här o där..haha..o sen har hon så fint mörkt hår..ja då går man o tonar det ljust..hoho..men hon är en duktig tjej i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Tantverk med fina hattar om man gillar det och snygg ampel - den skulle jag också gärna ha. Men jag måste säga att din egen tillverkning... den går inte av för hackor - så fint, så fint! Du är så otroligt duktig!
    Har ingen aning om Elsa Beskow har något med Norrtälje att göra, men jag tyckte figurerna var fina på väggen till leksaksaffären.
    Sitter nu och njuter av sjöluften och utsikten över vattnet i Öregrund - ja, vi blev kvar här ... väldigt trevlig liten stad :)

    SvaraRadera