onsdag 10 juli 2013

Simning i kallt vatten - inget för badkrukor




Här ser ni en riktig badkruka. Rätt likt mig.




Men det finns andra i min familj, som ser annorlunda på vatten. Här är det dags för simtävling i Rocksjön, en av Jönköpings sjöar. De flesta har våtdräkt, men det ändrar inget för mig.


Lugnet har stillat sig i Rocksjön.

Simning i Axamosjön, en annan av Jönköpings sjöar.  

 Efter simningen, ska våtdräkten krängas av och man kastar sig upp på cykel. Och därefter en språngmarsch. Detta är triathlon. Vilket alla i familjen deltar i utom jag och hunden.
Hunden och jag är publik.
Här ligger även Axamosjön stilla igen.









Jag är som tjuren Ferdinand - jag sitter hellre på min brygga och tittar på blommorna. En bukett näckrosor.




4 kommentarer:

  1. ja usch o fy, jag är också en badkruka..vatten är inget för mej..men det är kul att va på vattnet tex i en båt.hihi eller vandra vid vattnet.Fin brud o fina blommor.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att inte alla är med i den här tävlingen. Det fodras ju publik också. Jättegullig hund.

    SvaraRadera
  3. Tjingeling på dig Ferdinand, sitt du på din brygga och dofta på blommorna!
    Vink & kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Haha... då är vi lika du och jag... jag är också en badkruka, men inte lika snygg :) Du gör dig bra där bland bladen :)
    Skämt åsido... de är tuffa de där som sysslar med triathlon! Och som Gunnel påpekar - det måste ju finnas lite publik också... och vilken söt hund du har!
    Vid Axamosjön... finns det inte en camping där? Tror vi tältade där när barnen var små och höll på att bli uppätna av knott. Har aldrig vågat oss dit igen :)

    SvaraRadera