onsdag 21 augusti 2013

Bygga koja


Själv har jag aldrig byggt någon koja, men jag förstår spänningen i det.

Nu har jag sett en koja, som heter duga. Den ligger i Sölvesborg och en kille  har byggt den som 15-åring. Vad månde bliva?

 





Jag vurmar egentligen mer för fjärilar, även om jag tycker att det var en mycket fin koja.

En sällskaplig Amiral

En Skogsgräsfjäril

Påfågelöga på en Fjärilsbuske .. var annars.


Pärlemorfjäril (tror jag), men den gillar Oregano mer.



Ingen fjäril trots så mycket lavendel....
Dom har kanske gått till kojs!




3 kommentarer:

  1. Det var verkligen en koja som heter duga. Väldigt vackra fjärilsbilder du visar.

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilken koja! Undrar om han har bygglov? Fint är det i alla fall, men... fjärilarna är ändå mer spännande :)
    Ingen fjäril i lavendeln, men en humla :) Jättefina bilder! Hade en fjärilsbuske för flera år sedan, men som så mycket annat så är den borta... här får även påfågelögonen hålla till godo med det som bjuds i form av lavendel, oregano och silvermartorn :)

    SvaraRadera
  3. Oj vilken fin koja,,Mycket jobb med den.Fina fjärilar, här har jag inte sett nån ännu i år, ifjol va det mycke av påfågelsfjärilen..ha de bra!

    SvaraRadera