lördag 8 november 2014

Mossgrönt i trädgården - ett fototema



Charlotta har föreslagit mossgrönt den här lördagen. Det är ju ganska lätt. Mossa har vi fullt av.


Äkta kastanj har jag en liten planta av, men den har inte blommat eller gett frukt, så jag tog bilden i en park i Kalmar.

Valnötter hos min syster.
Persika hos mig själv.

Vid sommarstugan.

Samma här. Är det någon hemma?

Inne i skogen.
På väg ut ur skogen.
Titta in hos Charlotta på vilka växter hon och andra har fotograferat.




13 kommentarer:

  1. Så fint! Jag har också sett de där kastanjerna just i Kalmar. De ser ut som små punkare :) Skulle bra gärna vilja ha en eftersom jag gillar att rosta kastanjer i ugnen. Kanske dags att börja hålla utkik i affären :)

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Så fina mossbilder! Kastanjer ser så kul ut. Det förvånar mig inte alls att din syster också har gröna fingrar. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Härliga mossbilder.....bara älskar nallen....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Vilka läckra bilder! Nallen är så söt! Det är högsäsong för kastanjer nu här i Spanien, så gott. Det rostas i många gatuhörn i städerna och vi rostar även hemma. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Mossnallen, vilken sötnos! Fina mossgröna bilder du hittat, det finns verkligen överallt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Mossor, jag älskar dom gröna mossorna, jag! Du har också andra bilder på fina gröna växter!
    Jag får väl rapportera lite om min injektion, nu har den slutat verka, så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Härliga mossgröna bilder. Så underbar den lilla nallen av mossa är. Ha en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  8. Fin fin mossnalle. Vi skall äta kastanjer ikväll som godis framför TV:n.
    Har ett hemligt ställer att plocka på.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. MOssgrönt kan ju vara många olika nyanser. Just nu är mossan intensivt grön och härlig och det är din nalle också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Jag är benägen att säga att mossgrönt är vår vackraste trädgårdsfärg. Den mest oumbärliga i alla fall. Nallen är veckans sötaste bild.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder, Nallen är så söt. Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Fint som snus alltihop! Mossa är fick och grönt är underbart./Anette

    SvaraRadera
  13. Grönt är skönt! Härliga bilder!

    SvaraRadera