söndag 19 februari 2012

Färöarna

Idag gick jag ut för att fotografera de första snödropparna, som begravts i en snödriva. Nu har det töat rejält. Men jag fick ändå plocka in dem för att få en bild.







Satt och tittade på äldre kort. Så mycket fint man har sett på resor! Måste visa en del foton från Färöarna, där vi var 2007.

En så kallad Kungsgård.


På kullarna betade mycket får.






Färöarna var verkligen säreget och vackert. Färöarna består av 18 öar och 17 är bebodda. Det bor ca 50000 invånare och då bor 17000 i Torshamn (huvudstaden).
Nästan inte ett träd. Inte mycket odlingar, men litet rabarber (eller ganska mycket rabarber mot vad vi brukar ha).

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder. Ja, nu längtar man mer och mer efter våren. Jag har tyvärr inte sett några snödroppar än. Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  2. Färöarna ser spännande ut, där har jag aldrig varit....
    Jag arbetar med bilder men inte som fotograf...
    Men mannen bredvid gör det däremot.....jag ärvde hans gamla powershot :)

    SvaraRadera
  3. Tjingeling kompis! Vackra bilder, nu får du allt visa mer från alla era resor! Vi har det bra och solen, solen är underbar. Bertn är ut och springer och jag sitter på terassen och läser Bloggar! På fm var vi ut och gick i flera timmar! De du....
    Hälsa L och ha det så bra! Vi hörs, jag ringer någon dag!
    Kram från mig.

    SvaraRadera