torsdag 30 maj 2013

Bröllopsbesvär



Det brukar ju vara ett kärt besvär. Det gäller helt enkelt att hitta en klänning till sommarens bröllop. Det är inte jag och inte våra barn, som ska gifta sig men bjuden är jag.

Har tittat och provat så många klänningar, men det är inga roliga  och det som ser litet roligt ut, ser inte roligt ut på.
Ska jag kunna sy en? Skulle det se roligare ut? Förmodligen inte.

Tills vidare funderar jag bara. Och njuter av litet sommarkänsla, som faktiskt kommit. Provdockan får stå tom tills vidare.














Det här är Fotblad. Först kommer det upp brungröna spjut ur jorden, sedan de "fotformade" (?) bladen och nu kommer den vita rätt stora blomman. Och senare i sommar dyker ett stort bär upp. Ungefär plommonstort. Ätbart eller inte. Jag vet inte och har bara vågat smaka litet. Jag föll inte död ner.

2 kommentarer:

  1. Fotblad var nåt nytt för mig. Är du med bjuden på prinsessbröllop? Jag fick min inbjudan häromdagen, och det stod att jag var speciellt inbjuden, och jag förstår att samma gäller dig. Vad ska vi ta på oss?

    SvaraRadera
  2. Bröllop det är kul det... du fixar säkert något snyggt... snabbt och lätt :)
    Men hallå... du har ju också fotblad! Var var du när jag frågade vad det var för något jag hade planterat? Mina blommade för första gången i år och jag tror inte jag ska provsmaka...

    SvaraRadera