onsdag 8 maj 2013

Se det lilla



Jag har alltid varit fascinerad av miniatyrer.

En period var det populärt att göra tittskåp. Då fick man verkligen leva ut miniintresset.


De flesta tittskåp har jag gett bort, men dessa har jag på väggen i syrummet.
Ska föreställa ett utedass.



Allt blev inte till tittskåp, utan stannade vid ideér.



Här hade jag tänkt något med kaffetema. Serviserna  är väldigt små, speciellt den vita längst fram.'

Den ena kaffekannan är gjord av kopparmynt. Det fanns mycket sådant förr. Var nog inte tillåtet att använda mynt så egentligen.


Av allt det goda som man förtär
bland alla jordiska drycker,
ju kaffetåren den bästa är.
Den skingrar människans nycker,
den styrker kroppen, den liva själen,
den känns från hjässan - ja, ner i hälen.



Här hade jag tänkt mig något med - skor. De är inte heller så stora.

Och det här skulle bli ett badrum, kan man tänka. Badkaret är knappt 5 cm.



Kanhända blir det tittskåp av det här också - någon gång.





2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se dina tittskåp. Du ver redan att jag också gillar miniatyrer. Det är nåt visst med sådana små saker. Gör du fortfarande tittskåp?

    SvaraRadera
  2. Det är alltid spännande att kika in i tittskåp - kul att få se dina :) Och så mycket miniatyrer du har... pyttesmå saker - så fina!
    Gillar som sagt att titta på dem, men skulle aldrig ens försöka göra något själv. Är alldeles för otålig och klumpig för att klara det.
    Ha det gott!

    SvaraRadera