tisdag 17 november 2015

Idag och för 20 år sedan



Precis idag, var det 20 år sedan det drog fram ett ordentligt snöoväder över Småland. Då fotograferad jag inte mycket, vilket man kan ångra nu. Dessa bilder visar bara hur det var vid vårt hus, men en del drabbades enormt med elavbrott, inget vatten, hemtjänsten kunde ej komma osv. 
Själv hade jag svårt att komma hem från arbetet och en del fick övernatta där. Bilderna är tagna dagen efteråt, då det var lugnt, men det gick inte att öppna dörren.

Idag kunde jag plocka blommor i trädgården. Pelargoner som snittblommor.


Igår var vi på Skroten och handlade möbeltyg. Skroten är från början en bilskrot, men nu är det ett tygparadis i Kinna på industriområdet Näs. Där finns även en stor garnaffär.

Stolarna ska få tulpantyget i bakgrunden på sig.

14 kommentarer:

  1. Skroten låter som rena paradiset. Stolarna kommer att bli jättesnygga med det tyget. Du måste visa det färdiga resultatet.

    SvaraRadera
  2. Den dagen minns jag mycket väl. Pluggade på universitetet och hade tack och lov hemstudier den dagen. Bokade frisör inför bröllopet. Frisören hade tagit sig till jobbet, men var utan kunder.

    Tack för minnet!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Ja... oj vilket snöande det var den dagen... minns att jag inte tog mig till jobbet och att många som chansade att ge sig ut på vägarna blev fast i snödrivorna eller hamnade i diket.
    Föredrar när vintern är så här grön istället... fina pelargoner... de gör sig även som snittblommor :)
    Stolarna kommer att bli jättefina med det vackra tulpantyget... så duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Jag föredrar absolut den vinter vi har nu. Den får gärna fortsätta att vara "grön". Trevligt att fortfarande kunna hitta blommor som från sensommaren/hösten.
    Pelargoner är fint som snittblommor också. Vacker bukett du har.
    Helt underbart tyg du hittat till att klä om de fina stolarna med.

    Önskar dig en fortsatt bra vecka !

    SvaraRadera
  5. Ja, den där vintern kommer man ihåg. Militären fick ge sig ut med bandvagnar och förnödenheter till insnöade i Kalmars inland såg vi på nyheterna.
    Makalöst att det kan skilja så mycket i klimatet mellan olika år.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. PS om du undrade över mitt bloggnamn så finns förklaringen i mitt allra första blogginlägg, nu elva år gammalt ... ! men fortfarande en lika sann historia.

    SvaraRadera
  7. Snö i måttliga mängder är mysigt men blir det för mycket kan det medföra stora problem.
    Vilket underbart ställe Skroten verkar vara där skulle även jag vilja botanisera tyget du har köpt blir säkert snyggt på stolarna.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  8. Men jisses så mycket snö, inte klokt va! Här är också barmark..inget snö ännu, men det snackas om att nu snart är det här, återstår väl att se...Fina grejer du skall klä om, soffan va ju en DRÖM!!!! ha det gott.

    SvaraRadera
  9. Tänk så olika det kan vara! Jag föredrar helt klart årets version!

    (Vad man har mina glasspindlar till är upp till köparen. Kanske behandla sin fobi?)

    SvaraRadera
  10. Precis..Ida läser inte bloggen..men Annica, men hon skvallrar ju inte.. hihi.. Jag ha oxå en gammal soffa i köket som min farmor hade..som jag är glad åt.. men den ha inte tyg på ryggstödet.

    SvaraRadera
  11. Kommer i håg det ovädret, mamma och pappa som bodde på Öland blev också drabbade av ovädret som drog fram. Stolarna kommer att bli så fina i det vackra tyget.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  12. Tänk vilken skillnad det kan var från ett år till ett annat.
    skroten i Kinna har jag besökt många gånger.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  13. Oj så mycket snö! Wow! Är det förra året?? Ja minnet är kort...men på söndag skulle några snöflingor dala här tydligen, vi får se!
    Ha en finfin dag...
    Kram Titti

    SvaraRadera