onsdag 4 november 2015

Invigning i Glädjehuset



Nu är Glädjehuset klart!!

Plommonträdet står rätt nära, men får vara kvar. Myntarabatten jag hade runt trädet, kunde inte vara kvar. Om man nu kan bestämma över mynta!
Vindruvorna och hibiscusarna har fått lida litet, men på grund av den milda hösten, kommer de nog att klara sig.


Invigning blev det igår, med inhandlat i Italien.

                                Så såg det ut ett bra tag.

Nu längtar jag förstås till våren, så jag kan börja odla därinne.

16 kommentarer:

  1. Så fint det är, och stort. Där får du plats med mycket odlingar.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Så fint det ser ut!
    Härligt att få fira ett nytt växthus... förstår att du längtar extra mycket till våren nu :)

    SvaraRadera
  3. Så fint där kommer du att få många trevliga stunder.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev! Det blir en spännande vår, när vi får se vad du hittat på.

    Jag har min mynta i blomkruka, vilket förstås gjort att den inte är så kraftig. Jag planterade citronmeliss direkt i jorden runt ett äppelträd och jag får hela tiden jaga rotskott och frösådd. Borde nog låtit även den vara i kruka. Men det är vackert att se trots spridningsolägenheterna.

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev! Det är verkligen något att fira.

    SvaraRadera
  6. Vilket fint växthus där blir det helt klart många glädjetimmar med odling och mys det är klart att sådant måste firas./Margareta

    SvaraRadera
  7. Vilken lycka du måste känna! Hurra!
    Undrar om inte myntan kommer att titta upp igen, kanske att du inte lyckats få bort allt ;-)

    SvaraRadera
  8. Åh, växthus är min största dröm och det känns som ett steg närmare till drömmen varje gång jag ser ett nytt växthus! Det hänger mycket på min man och då får jag argument och bilder att visa.
    Det verkar stort och rymligt! Nu har du roligt hela vintern med planeringen inför våren! Underbart!
    Marta

    SvaraRadera
  9. Wow! Så fint det blev...och klart redan den här säsongen! Duktigt!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  10. ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN HAR JAG LYCKATS LÖSA PROBLEMET! sÅ NU SKA HÄR KOMMENTERAS.....
    kram
    Susie


    SvaraRadera
  11. ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN HAR JAG LYCKATS LÖSA PROBLEMET! sÅ NU SKA HÄR KOMMENTERAS.....
    kram
    Susie


    SvaraRadera
  12. Så underbart härligt och kul att ni firar :) Anläggningen runt med stensättning, plantering och plommonträd var snyggt. Det känns så mycket snyggare när växthuset inte bara växer upp ur gräsmattan.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  13. Gratulerar till det fina Glädjehuset! Så fort det blivit klart och så fint det blev och så bra att plommonträdet får stå kvar, jag tror det blir läckert, som en en "doatjej" i en orkester, om du förstår vad jag menar!!! Och italienskt redan, mmm, helt OK! Så roligt, nu är det bara att invänta januari för det är väl då det börjar igen?! Och hibiskusarna, ingen fara, det finns skott här!!!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Åh grattis - så härligt! Förstår att du längtar till våren och allt du kan odla där inne.
    Eva

    SvaraRadera
  15. Stort grattis till Glädjehuset ! Verkligen kul för dig. Förstår att du ser fram mot våren och att få påta där inne och följa allt som kommer att växa där.

    SvaraRadera
  16. Grattis till färdigställandet! Härligt att få ha invigning! Spännande att få odla därinne till våren!

    SvaraRadera