måndag 28 mars 2016

Slut på påsken för i år



Påsken kommer och går väldigt fort.

I år firades det i Bohuslän, som många gånger förut. God mat och trevligt sällskap, men vädret var inte helt till belåtenhet.

Hela långfredagen regnade det. Men så plötsligt på kvällen kom solen och det blev fint glitter i vattnet.



 Då fick det bli en skön promenad i solen. Liksom på påskafton, som också bjöd på rätt bra väder.
God mat var det flera gånger om dagen, alla dagar.










 Och på kvällen sänkte sig mörkret över viken.

Påskdagen heldagsregn.

Hemma igen, hittade jag de första små solarna. 



18 kommentarer:

  1. oj så fint det är vid Bohuslän..är det blåkulla som syns i bild..Här har vi haft fint,,bara lite kallt..men idag skiner sola..oj tussilago, dem får vi vänta på ännu... ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Vad fiskar man med dom där vackra tinorna, hummer eller.....!? Här är inte påsken över, ikväll blir det en trevlig middag med våra vänner Ingvar & Margareta. Ingvar kände vi lite innan vi flyttade hit, han var kund till oss och vi tog med lite förgasardelar till honom när vi åkte hit på semester första gången. På den vägen är det...
    Han låg då i skillsmässa så vi började umgås ganska mycket när vi upptäckta att hans nya dam gillade trädgård. Nu gör dom det båda två och har en vacker visningsträdgård. Sen är det ju bra att han och Rolle har det här med veteranbilsintresset gemensamt också! Så det blir nog trevligt ikväll.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder från Bohuslän. Några tussilagon har jag ännu inte sett. Ha en fortsatt trevlig påsk.

    SvaraRadera
  4. Aha, du har varit i närheten och vid en blick så tror jag att jag möjligen kan tänka mig var, men säker är jag inte. Är det så är det fågelvägen inte alls långt härifrån och då hade vi preciiis samma väder. Inget väder att ha alls. Visserligen lite varmare nu på slutet, men idag är det en sån där ingetväderallsdag. Men det kommer säkerligen att bli finare snart! Bohuslän kan bättre! Våra påskgäster hade tänkt sig att vi skulle grilla i går, men då hade vi ju blåst all världens väg, för jösses vad det blåste. Men nu har det stillnat.
    Nu kör vi för vår på riktigt, tycker jag!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Underbara vårbilder från Bohuslän men synd du inte fick riktigt fint kanonväder. Men man kan ha mysigt ändå förstås. Men vi svenskar törstar nog efter sol och varmt väldigt mycket.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka ! /Marie

    SvaraRadera
  6. Japp. Jag trodde det var U-hamn! Men många ställen är så lika varandra och det finns så många vinklar att ta bilder från, så man kan aldrig vara säker! Visst är det fint där! Underbart vackert! Närmare det riktiga havet än vår fjord!
    Och jodå, jag är med på att pulmo är lunga, men inte är det bättre när lungor är fläckiga, men det var kanske det du menade, det blir liksom bara värre och värre!
    Ja, huh, inte lätt sätta namn på allt så att det skall tilltala alla!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder! Bohuslän är verkligen sagolikt vackert.
    Det låter som om du har haft en bra helg och det verkar som om du är mätt. Bra. Det är så det ska vara på en påskhelg.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  8. Nydelige påskebilder.
    Vakkert!
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  9. Åh vad det ser härligt ut! Älskar västkusten!!! Blir allt lite avis. Fast det är väldigt härligt att vara hemma och greja i trädgården också.

    Nej, jag föll inte i. Jag badade alldeles frivilligt - dock utan att susa dit på dammsugaren ;)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder! Förstår att ni njöt av era promenader.
    Ja vårvädret är nyckfullt - det gäller att passa på. Igår fick vi härlig varm sol några timmar... Då är det underbart!
    Eva

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga vårbilder med vattenblänk och alltid lika trevligt att hitta gula små solar att sätta i vas den här årstiden. De är liksom mer välkomna än vanligt.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  12. Härliga vårbilder från en påsk med varierat väder :) Årets första tussilago är alltid en speciell känsla!

    SvaraRadera
  13. Näe, just den lila chilin har jag inte. Men 8 (!) andra sorter, samt 2 paprikor och nu har även mina tre olika tomatsorter kommit upp. Det börjar bli trångt i fönstren, så jag hoppas att växthuset är på gång snart. Fast först ska ju grunden gjutas och allra först ska det grävas för den. Gubbarna som ska gräva, gjuta och sätta ihop växthuset samt bygga en liten trappa från kortänden på altanen har varit här - och har ringt och talat om att dom kommer inom kort!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  14. Åh, nu längtar jag efter havet, när jag ser alla dina härliga bilder! Jag har firat påsken i fjällen men ömsom sol och ömsom regn och mycket god mat och godis :-) Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder som andas fridfull påsk...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder som andas fridfull påsk...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder och sen lite tussilago, så himla fint...
    Ha en skön onsdag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  18. Fina bilder från Bohuslän, du tycks ha haft en batteriladdande (och magfyllande) påsk!

    SvaraRadera