onsdag 2 januari 2013

Förkastad dag



Jag läste i tidningen idag att det är en förkastad dag enligt Bondepraktikan. 
Jag har aldrig hört talas om sådan dagar. Däremot har man ju haft en del bortkastade dagar.
Inget av det låter positivt.
Förkastade dagar verkar vara allra värst.Man bör ta sig i akt idag. Det är inte bra att födas idag, inte heller att gifta sig, eller resa och inte heller att flytta.

Jag har som sagt aldrig hört om de här dagarna och har inte märkt något negativt med just den 2 januari.

Iallafall har vi haft nästan vår i luften. Snön är borta i tätbebyggt område (finns kvar i skogen).

Då börjar man tänka på tulpaner. De allra första är de man uppskattar mest. Och så glömmer man förkastade dagar.






2 kommentarer:

  1. Jag läste också om den här förkastade dagen idag, men tror väl inte den är värre än andra dagar. Tänk så skönt när det blir vår och tulpanerna kommer upp i trädgården. Kram

    SvaraRadera
  2. Förkastad dag... hm... låter inget vidare... men det gör ju inte bortkastade dagar heller. Konstigt uttryck - har jag aldrig sett eller hört förut...
    Tulpaner - ååh, vilken fin bukett!! Ska nog kosta på mig så´n till helgen.
    Kram

    SvaraRadera