tisdag 29 januari 2013

Tigerns år



Kina har ju år, som namngivs med djur. Det är tiger, häst, råtta osv.

1986 var det tigerns år och då köptes de här tigrarna. Det är egentligen inga leksaker, men hos oss användes de som husdjur till Masters of  the Universe (He-man, Sceletor och allt vad de hette). Tigrarna har hållit sig fina iallafall.


Då passar det alldeles utmärkt med ett djungeltyg JNY Design).




När jag gick i skolan, sparade man pengar i skolan. Och då fick man ett märke. Jag tror jag har resten av alfabetet också.

Detta är vår "lilla" tiger, som vi har i trädgården. Han är som en vakthund och ligger alltid på samma ställe. Ser inte speciellt farlig ut.



3 kommentarer:

  1. Mysigt djungeltyg. Tror det hade passat till mina minsta barnbarn. Er lilla "tiger" skrämmer väl inte så många, antar jag. Isbilderna på förra inlägget var mycket tjusiga, men jag är glad att jag slipper se dem i verkligheten. Jag vill ha lite varmare nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina tyger du hittat! Tycker han ser ganska snäll ut din lilla långörade "tiger" :)

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med en egen hare....här har vi ingen, men att par koltrastar brukar ligga vid min trapp.

    SvaraRadera