tisdag 12 mars 2013

Busväder i Skåne



Det här Skånebesöket, bjöd inte på något kul uteväder.
Kraftig blåst. Kyla. Och till och med yrsnö.



Men vi hade trevligt inomhus. Och det tittades på kläder. Jag hade ju sytt en hel del.

När vår son var liten, älskade han att klä ut sig. Gärna i en cape. Han var trollkarl, kung, Stålman...
 Kanske även hans son kommer att gilla att springa omkring i cape. 


Kungakrona medföljde.


En Pippiklänning för en liten flicka.


För varmare dagar, känns det som.


Det söta hundtyget kommer från Liandlo. Liksom ovanstående.

För mycket varmare dagar. Tyg från JNY design.


Och för ännu varmare dagar.


Men ändå något för överkroppen. Dessa tyger är från JNY design.


Och nu är vi hemma igen. Och snart sitter jag kanske vid symaskinen igen. I denna kylan är det inte odling man tänker på.





2 kommentarer:

  1. Jag blev lite orolig när du inte uppdaterade, men nu förstår jag att du haft fullt upp. Lyckliga barn som får allt fint du sytt. Skönt att man kan drömma sig bort och sy kläder för varmare tillfällen, för nu är det verkligen på tiden att det blir slut på kylan. Blir nog en sydag här med. Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Aha... det är där du har varit :) Säger som Gunnel - blev lite fundersam varför du inte uppdaterade. Ingen vår i Skåne heller alltså - hm... och här snöar det nu på morgonen :(
    Den där capen den är ju helt underbar - ja det andra med förstås! Jag som älskar svamp föll ju direkt för den med flugsvamparna. Och sen så är jag ju en stor djurvän... älskar alla djur så då föll jag ju för de också :) Lyckliga de barn som får såå fina kläder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera