onsdag 20 mars 2013

Trött på vitt



Jag kanske inte är trött på själva färgen vitt, men på snön och framför allt kylan.

Nu längtar jag till värme och varma färger. Det varmaste jag vet är orange, även om det inte är min favoritfärg.

Ringblomma i kruka



Rödfibbla - ett ogräs som växer genom asfalt. Rätt fin ändå



Med den här skulle man synas i trafiken.

Krasse - det blir nog det jag sår i skottkärran i år.

Hibiskus (Madeira)

Gulltratt (Madeira)

Mönjelilja (Madeira)

Korallträd (Madeira)

Tulpanträd (Madeira)
Sömntuta

Någon lökväxt, som växte vilt i mängder utmed skotska vägar

??? i ett växthus i Skottlnad

Persikorna svid min vägg, som jag drömmer om även i år.
 
Det var rätt mycket orange. Känner mig litet varmare nu.


2 kommentarer:

  1. Det var det absolut bästa blogginlägg jag sett i hela mitt liv!!!! Orange rakt igenom. Så hoppas jag det ska var snart i min trädgård. Den där bilen skulle jag gärna vilja ha. Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt... skönt med färg! Orange är en varm, glad färg - underbar att värma sig med när snön fortfarande yr här utanför :) Tack för det!
    Ha det gott!

    SvaraRadera