söndag 24 mars 2013

Påskmarknad i Gränna



Gränna och Röttle är platser som man mest besöker sommartid. 

Men nu såg jag en notis om en påskmarknad hos ebe-plant i Gränna. ebe-plant är en liten familjeägd plantskola.




Påskmarknaden bestod i växtförsäljning, kaffeservering m.m..


Dessutom sålde Tvåleriet från Aneby handgjorda tvålar med naturens dofter.

Samt äppelmust för avsmakning och försäljning. Området har stora äppelodlingar.
  



Och det allra bästa - precis då jag kommit innan för dörren, såg jag "min" primula. 


Den har jag spanat efter under flera år och jag har gjort försök att så den. Det har inte gått bra alls. Men nu stod den där plötsligt, till försäljning.
 Först ska den få glädja inne, sedan hoppas jag den blir en återkommande gäst utomhus. Just nu är det för hårt i marken att gräva ner den.








2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga färger på dina bilder. Påskriset blir man så glad av, och primulan är jättesöt. Det är en riktig vårblomma. Den blå färgen har jag aldrig sett tidigare.

    SvaraRadera
  2. Vilket härlig påskris! Och primulan är såå fin... en sån vill jag också ha :)
    Våren är lite seg så det är tur att man kan njuta av vårblommorna inomhus så länge...
    ha det gott!

    SvaraRadera