fredag 29 juni 2012

Bättre väder

Ska inte klaga. Idag är fjärde dagen med rätt skapligt väder.
Det finns ännu fler fina buskar att njuta av. Och så finns det några som man inte kan njuta av.

Den här till exempel. Den blommade några år, men sedan tynade den bort. Synd för jag gillar verkligen den riktigt blå färgen. Jag tror den heter Caryopteris... på svenska Skäggbuske.




Den här blommar just nu. Söta blommor. Jag tror den heter Koreansk kornell.


Deutzian blommar än. Här i helfigur.


Jag har två kryddväxter som är lika stora som buskarna. Spansk körvel, som dyker upp i bröd då och då. Samt Libsticka, som kan hamna i en köttgryta (i små mängder då den har rätt dominerande smak).


Och en litet lägre buske - vita smultron, som jag tycker är överlägset godare än de vanliga månadssmultronen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar