måndag 11 juni 2012

Tyget har tagit slut!

Ja, delvis är det så, att tyget har tagit slut. Och tråden också. (Visserligen en liten överdrift). Men jag har gjort ett bra försök under dagen ihop med symaskinen.


Här är en del av vad jag sytt idag.

Jaha, vad ska jag göra nu då?
 Bli potatisbonde? Njae, det är roligt att odla, men inte i så stor skala.




Jag har köpt en ny fikonplanta. Men mina tidigare erfarenheter av fikonodling, var inte så lysand. Men hoppet finns, för odla fikon vore kul.

Jag har sått frön av Shia (lär vara något slags hälsokostfrön med antioxidanter). Det har kommit upp. Men det är för tidigt att se hur det ska arta sig. Men blir det blommor på dem, ska jag visa dem.



Starta bananplantage kanske. Här är en liten början. Då vi var på Madeira hittade jag en "sten" i en banan. Och visst är det ett blad som kommer!



Nej, jag tror inte på något av det. Imorgon när tygaffären öppnar, är jag där. Och det vet jag kommer att bli roligt.



3 kommentarer:

  1. Nä nu blommar det kläder i Lavedias träd...undrar var du tagit det skottet...*fniss*...
    Skulle INTE förvåna mig ett dugg om jag kommer se bananer i er trädgård snart!
    Kram kompis.

    SvaraRadera
  2. Milda makter vad du har varit effektiv! Du odlar så många olika växter, som jag aldrig skulle komma på tanken ens. Måste var härligt att gå runt i din trädgård. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag säger det igen... himmel vad du är duktig! Både att sy och hitta kul växter till trädgården :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera