söndag 10 juni 2012

Finast just nu

Det som blommar nu och som jag tycker är allra finast (fast det är svårt att välja)..

Trots att den fått mycket regn på sig, står den stiligt kvar. Nu har den dessutom fått en liten lillasyster.


Passionsblomma från ett litet skott.


Aklejor i alla färger tycker jag om. Den här är vit, men drar litet åt blått.


Men trots allt är allt inte bara blommor. Och nu då inte vädret är så fint, har jag sytt litet också.



Hade en sweetshirtbit och sydde en kofta.








5 kommentarer:

  1. Du har så fina blå blommor. Nästa år ska jag bara ha det med i min blågråa rabatt. Vilken härlig kofta. Den kommer väl till pass nu. Idag har vi svalt och blåsigt igen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker passionsblomma....hm,hm...undrar om inte jag var med när skottes norpades...*fniss*...Men tänk vilken trevlig dag vi hade då! Då lyste solen över oss och det var varmt och skönt!
    Må gott kompis.
    Kram och vink över talltopparna.
    Vi hörs.

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är! Tänk att kunna sy... och så snygg den blev, din nya kofta :)
    Passionsblomman är helt underbar och den blå vallmon... så fin!
    Aklejor gillar jag också och har en hel massa av dem. Tror jag också har en sån vit med blåton i...
    Kul att du tittade in på min andra blogg också :)
    Var egentligen meningen att jag skulle ha den bara för mig själv... så får se hur jag gör med den...
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. En varm kofta verkar inte helt fel i år. Såg att du hade det fint på Gotland. Det är vackert där i alla väder....
    Den blå vallmon är tjusig i sin enkelhet....

    SvaraRadera
  5. Mannen bredvid är fotograf.....och jag hjälper till med blommorna vid fotografering.

    SvaraRadera