lördag 23 juni 2012

Midsommardag

Efter en trevlig kväll med goda vänner, 
tog vi idag en långpromenad utmed Vättern.


En liten andfamilj tar igen sig. Kanske brunand?



Junexhuset, där jag köper nästan allt mitt tyg.



Jätten Vist, som enligt legenden hade varit på släktkalas  på andra sidan Vättern. När han och frun skulle tillbaka till Vista kulle, hade de båda ätit så mycket att fru Vist inte orkade hoppa över Vättern. Jätten Vist slängde då ut en tuva i Vättern så att hon kunde hoppa på den. Det är nu Visingsö.


Gul Svärdslilja.


Vätterns sjöodjur lever på land men har bra utsikt över Vättern.


Efter vår promenad smakade  det gott med de goda resterna från gårdagen.



4 kommentarer:

  1. Vännen, jag undrar vem som bor uppe i bergen bakom huvudet på Jätten Vist???? Men jag såg er dock inte på er promenad...
    Jag såg ingen tuva i går kväll heller...men det är klart att det räcker med en Ö.
    Kram kram och vink från mig/oss.

    SvaraRadera
  2. Härlig dag och fina bilder!
    Är det dina hemtrakter där nere vid Vätterns sydspets?
    Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  3. Har lyckats övertala min man att följa med på en tur till Junexhuset. Det finns väl mycket annat för honom att titta på runt ikring antar jag. Tyg måste man ju bara ha. Kram

    SvaraRadera