måndag 25 juni 2012

Ruskväder/buskväder

Detta vädret är alltför trist. Det skvalar dag efter dag. Jag tömmer krukorna ute varje dag. Men man slipper fylla på dammen. Och inga tunga vattenkannor att bära på.

Men det växer! Just nu står flera buskar i all sin prakt.

Deutzia. Full med kritvita "tofsar". Lyser verkligen upp.

Prakttry av någon sort. (vet inte vilken)

Paradisbuske.  


Gullprakttry


Djävulsspirea


Blåbärsbuskarna blommar också, men inte så iögonfallande.


En blåbärsblomma har tappat sin lilla hatt.





5 kommentarer:

  1. Så många fina buskar du har. Djävulsspirean gillar jag. Är den svårskött? Jag tycker den är mycket vackrare än Brudspirean som vi har. Kram

    SvaraRadera
  2. Så synd att blåbärsblomman tappat sin hatt....men den kan få en hatt av mig! Du vet jag har ett stort lager av tjusiga hattar...*fniss*...
    Må gott och vi hörs.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  3. Ja vädret är för trist! Men dina buskar ser ut att trivas ändå... den där djävulsspirean är himla fin med sina röda blad... tror aldrig jag sett den förut.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Deutzian var fin, är den svårodlad?
    Funderar på någon fin buske att ha på framsidan, den ska tåla sol och lerjord....höjd?

    SvaraRadera
  5. Hoppsan glömde svara, ja, bilden är photoshoppad :)

    SvaraRadera