fredag 8 juni 2012

Gotlandsblommor

Utmed de flesta vägar växte syrener. Och en hel del gullregn. Och båda blommade för fullt.
Alla ängar och backar fulla med orkideer var också fint att se.

Dessutom har jag nog aldrig sett så stora bestånd av liljekonvalj. Och berghällar fulla av backsmultron (större blommor och bär).






Muren i Visby plus många berghällar var överväxta av Murreva.



Och så Murgröna förstås, som är Gotlands landskapsväxt.

Den här har litet annorlunda form på bladen.



Och stora områden med Fältsippor, fast de här är överblommade.


Stora områden på stränderna, växte Stinknävan bland stenarna. Där växte också Strandkål.


Rosorna hade inte riktigt börjat blomma än, men denna hade det.


Den här färgstämda rabatten fanns i De Badande Wännernas trädgård i Visby.


Det här tittskåpet fanns på Krusmyntagården en bit utanför Visby.
                                                         Det är så sant.


3 kommentarer:

  1. Vilka underbara blomsterbilder. Det behövs nåt sånt att titta på nu. Idag har jag kallt och mulet. Inget uteväder alls, så det blir till att utöka Zoés garderob. Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder - igen! Så somrigt och fint :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tjingeling. Nu säger jag INGET om bilderna! Du vet vad jag tycker och nu sitter jag tyst som en mus och bara njuuuuuter!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera