tisdag 1 juli 2014

Det regnar hos min syster - också





Det fullkomligt vräker ner från balkongen. Konstigt nog blir man inte blöt då man står under. Men det doftar underbart! (bilderna har systerdottern tagit).

Jag hade också velat ha blått regn över mig. Jag köpte en planta, som fick en plats i en rabatt med alltför mycket annat. Idag när jag skulle fotografera den, hittade jag den inte ens. Jag ska nog inte ha något sådant regn hos mig. Någon balkong har jag inte och inte rätt zon heller.


Men nu börjar jag få rosa tomater. De är verkligen rosa, fast man ser inte så stor skillnad på dem på bilden. Det är en vanlig tomat i förgrunden. Hur smakar de då?.... Tomat, tycker jag.




12 kommentarer:

  1. Oj, vilket regn? Är det planterat riket nedanför balkongen? Mycket vackert! Rosa tomat har ag inte hört talas om...bara gula och svarta.

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR blåregn! Vi hade ett som var några år gammalt och som började blomma riktigt bra, men...det försvann när vi dränerade om huset för två år sen och jag fick inte sätta något nytt på samma plats. Blåregn gillar nämligen vatten.....
    Istället satt jag det nya lilla skottet utanför verkstaden i en liten pallkragslåda jag har där - och det har växt till sig otroligt. Men det har inte börjat blomma ännu. Det tar ju några år.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Oj, rosa tomater har jag aldrig sett! Så kul! Dina har rodnat bra mycket mer än vad mina gjort än och nu har det säkert stannat av lite med det grå och kylslagna vädret.
    Blåregnet hos din syster är ju hur stort som helst! Så fint!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Fniss. Rosa tomat, låter ju kul bara för färgens skull.

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder, härligt regn.
    Tack för att jag fick titta in på din fina blogg.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Oj! Vilket fantastiskt blåregn... är det i Sölvesborg... där verkar det vara bra klimat för dem...
    Rosa tomater... visst är det kul! Hade så´na för några år sedan, när jag led av svår tomatmani... ett år hade jag 14 olika sorter i alla möjliga färger och former... riktigt kul var det, men jisses så mycket tomater det blev. Numer har jag två sorter - de blommar fint, men ännu inte några mogna tomater.

    SvaraRadera
  7. Hu vilket regn! Fantastiskt med rosa tomater, häftigt.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Vet inte vad det är för fel, men mina kommentarer försvinner hos dig och hos några andra bloggare. Nu hoppas jag att det går denna gång! Vilket underbart blåregn, helt otroligt. Sådant skulle jag gärna ha här också:-)

    SvaraRadera
  9. Wow... vilket blåregn! Helt otroligt fint.
    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  10. ÅH...så läckert med rosa tomater, mina har inte alls börjat mogna än... Om du har lust att ta några rosa frön från en tomat och ge till mig skulle jag bli jätte glad!
    Må så gott och njut av sommaren.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Jag hoppade över tomaterna i år. Har satsat på mangold och grönkål och idag har vi ätit första litern egna jordgubbar, solmogna och full med smaker.

    SvaraRadera
  12. Oj, vilket blåregn. Kul med rosa tomat. Ser den verkligen rosa ut, eller tänker man mest att den ser omogen ut? Vad heter sorten?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera