fredag 4 juli 2014

Ett otal appar



Idag har jag sytt av och till. Maken undrade om jag visste hur många tröjor jag egentligen har sytt. Det hade jag ingen aning om.  

I korsord brukar det stå "större mängd" 4 bokstäver = otal. Så är det med tröjor.


Applikation = ett datorprogram som är avsett för en viss tillämpning i praktiskt arbete....

För mig är applikation något helt annat. Och det har jag också gjort ett otal. Numera fotograferar jag kläder jag syr och för skojs skull samlade jag ihop app-arbetena, som jag gjort på senare tid. Det blev som sagt en större mängd.




Det får bli dagens inlägg för jag har fullt upp vid symaskinen. Men imorgon kanske det blir blommor igen.



11 kommentarer:

  1. Men vad fina! Säljer du? Nån fin sån kan jag tänka mig till det lilla barnbarnet :)

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen produktiv...och inte bara det...tröjorna är dessutom mycket fina. Sov nu några timmar så du orkar sy i morgon igen.

    SvaraRadera
  3. Snyggt!!! Det är ju så kul med applikationer och är ju perfekt att göra av med småbitar som man sparar i massor :-)

    SvaraRadera
  4. En vacker "blomma" kommer till dig på förmiddagskaffe.....Vet ej riktigt vilken sort det är...*fniss*....Jag VET att du är en hejare med dina symaskiner! Sedan detta med din/er trädgård....oj,oj...folk skulle bara veta, din kamera som hänger med dig och tar underbara bilder.Denna Lavendia hon kan ALLT !!!
    Ni anar inte vilken lycka det är att hon är min vän sedan många år tillbaka. Sedan har hon ett hjärta av guld+en liten "räv" bakom örat.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  5. Men...ska du sitta inne och sy när det är så otroligt härligt sommarväder (äntligen)!?
    Jag har just kommit in efter att ha vattnat 57 av mina 59 krukor med sommarblommor, så nu ska jag ut igen för dom två sista. Sen ska jag nog klippa gräset på innertomten innan det blir för långt (hatar att räfsa) och sen så ska jag bada, bada, bada.....*fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Så fint! Jag måste ta fram min maskin någon dag och försöka komma på vad problemet är som gör att det blir ett skatbo varje gång jag försöker sy någonting.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Stavar som en kråka... tog bort kommentaren... men nu ska det väl bli rätt...
    Du är bara såå himla duktig! Just nu lite molnigt men det sägs att sommaren ska vara på gång, så nu kan du kanske ta lite paus från symaskinen...
    Hoppas du hittar en nyckelpigsfamilj som vill flytta in i växthuset - trist med löss på tomaterna.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Ja, det är så skönt när krukorna är diskade. De står gärna där som ett gnagande dåligt samvete annars. Och jag föredrar att ta lite efter hand om de töms - att spara allting till en stor krukdisk skulle verkligen ge mig en känsla av vanmakt. Förstod inte alls ordspråket. Måste nog fundera på det.

    Skördade just en stor squash - var tvungen att lyfta på bladen och se där - det var dags även hos mig :)


    Ha en fin dag!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  10. Man borde förstås vila först och greja sedan - men det är svårt att vila och njuta före - Luther är nog djupt inbakad i mig ;)

    Äppelgurka är underbart gott - gissar att du menar Crystal Apple.

    //Linda

    SvaraRadera
  11. Så flitig du är och då himla söta, men var ska alla ta vägen?
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera