fredag 9 november 2012

Längtar fortfarande



Bläddrar fortfarande i trädgårdstidningar och böcker och längtar efter våren.
 Då vi rensade i bokhyllorna hittade man litet av varje.

  Jag hittade en bild som jag tog på några av mina alster då jag gick på vävkurs. Men jag vävde också hemma.

I det lilla huset satt jag och vävde. Vävstolen gick precis in. (syns genom fönstret).



Nu är vävstolen såld. Mattorna finns kvar, hos mig eller hos någon annan. Alla dukar jag vävt ligger i ett skåp. Den till jul kommer fram, men annars är det sällan de kommer till heders.


Den här helgen hade jag trott att det skulle vara syfestival i Jönköping. Det hade jag helt missuppfattat. Det var sömnads- och inspirationsmässa. Hur man syr BH och plånböcker t ex.
Det var alls ingenting för mig.

Jag får fortsätta drömma om våren.






3 kommentarer:

  1. Jag drömmer också om våren. Vilka fina alster du vävt. Min, eller snarare, min dotters vävstol är också såld sen många år, men det skulle vara kul att ha en bordsvävstol. Längesen jag var på Glimåkradagarna nu.

    SvaraRadera
  2. Men åh... så duktig du är! Kan du väva... också? Så vackra mattor!
    Ja du... det är ju ett tag kvar till våren, men dagarna går sååå fort...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är kul med hantverk men vad ska man göra av alla alster????
    Våra arbetstagare kavlar mest för det är lättast, men ska man handleda så är det bäst att man vet någotsånär vad man håller på med.

    SvaraRadera