fredag 25 januari 2013

Åre - året runt




Åre -mest tänker man på skidåkning.
 Själv hade jag en superkort karriär på skidor, som är slut sedan länge. Det kan bero på att jag växt upp i Malmö.


Dottern har tagit bilden i Åre.

En annan fin vinterbild från Åre, som dottern också har tagit.




Men även sommartid är Åre vackert.
Sommaren är rätt kort, så blomningen är intensiv och inte så lång.



 Det finns mycket aktiviteter även under sommartid. 

Man kan kasta sig nerför Åreskutan på cykel! 
Man kan hänga i en lina och dingla femtio meter över marken! Och man kan sitta i en gummibåt i en fors.
 Allt detta är karriärer som jag inte ens påbörjat.
 Däremot har jag njutit av fiske med kastspö. Tillräckligt äventyrligt.





MEN! Nu vet jag, att det också finns en tygaffär i Åre - JNY Design - med mycket roliga tyger. Jag har köpt på mig ett lager.



Det här lantliga till exempel, då de små sköter djuren.




Och mer kommer!

4 kommentarer:

  1. Min skidkarriär är också väldigt kort. Den blev aldrig ens påbörjad. Åre har jag baar besökt sommartid och det var för evigheter sen. Tygaffär i Åre????? Jag måste dit. Glöm inte visa cykelväskan. Ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Det är mycket vackert där. Förr åkte vi mycket skidor där, nu har jag ett par strejkande knän som inte gillar skidåkning längre.

    SvaraRadera
  3. Tänk att tygaffären bara låg ett stenkast bort! Nu blev Åre ännu bättre och fler besök kanske kan planeras in framöver! Kram till dig lilla mamma och tack för hjälpen i morse!

    SvaraRadera
  4. Men hur kunde jag missa det här inlägget...?
    Åre är en fin liten ort, som jag bara besökt sommartid - skidåkning är inte någon favoritsport... är alldeles för höjdrädd!
    Härliga bilder!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera