onsdag 17 september 2014

Lavendelförsäljning



Då vi var i Kroatien såg vi många sådana här stånd.



Jag skulle kanske kunna smälla upp ett sådant när det är torgdag här.

 


Jag kunde sälja lavendelpåsar. Det kan ju inte vara så svårt att sy och virka litet sådana.



Honung kanske jag inte kan få fram. Jag antar att man måste ha bin då. Men litet lavendelolja, tvål med lavendeldoft, lavendelskorpor och sydda lavendelgrejer, det kan jag nog fixa. 
Jag har ännu inte sett något lavendeltyg. Men var så säker - det kommer.

Jag har redan köpt litet vävda band att sy på mina varor.


Drömma kan man ju alltid. Tills vidare går jag och luktar på mina blommor.


Och ta en liten tur på min cykel (nja, det är inte min). Men litet lockande ser den ut.






17 kommentarer:

  1. Fina bilder! Go for it! Klart du ska! Du kan väl börja med en julmarknad eller så? :) Mia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut du ska satsa på Lavendelförsäljning. Du har så piffiga ideer när det häller sömnad, så lavendelpåsar var ett bra förslag. Hoppas dina planer blir verklighet inom det snaraste. Det är kul att planera och du har alla möjligheter att lyckas.

    SvaraRadera
  3. Lavendelpåsar är jättekul att göra. Just för tillfället är det bara en modell, men har fler planer. Lavendeltyg har jag bara hittat i Frankrike. Satsa på påsar!!! Har du fått mitt mail med bilder till dej?

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dröm. Du som är så duktig på sömnad borde ju satsa på det, absolut. Lavendelpåsar kan man aldrig få för många av:-)

    SvaraRadera
  5. Kör på det, kommer att bli kanon! Jag blir nostalgisk när jag ser bilderna på stånden, längtar tillbaka till Kroatien.=)

    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
  6. Bra idė! Kör på den. Alla behöver mycket lavendel till lyst! Må så gott! Milla

    SvaraRadera
  7. Jippi, Jippi......du vet vad som gäller angående Lavendia banden!!!!! .....hi,hi.....tänk vad bra det kommer att bli med dessa band i de unika och läckra kläder som du syr.
    Lavendia, "bara" namnet gör mig lycklig och lyrisk.
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  8. Ja, men vilken strålande idé att ha ett stånd så där och bara sälja läckra saker! Det är sånt man drömmer om ibland. Och du har ju redan börjat bra, dom namnetiketterna var jättefina!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder..o jag har nog missat att du vart på resa för jag har inte varit så aktiv själv på¨bloggen..Men det ser så vackert ut, vilket blått vatten! Ja sy påsar o så säljer du på nån marknad..skulle säkert gå! Ha de bra!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig resa och så mycket inspiration du fick med dig hem. Klart du ska designa egna lavendelpåsar och sälja - kanske på bloggen också. Märkbanden är ju urtjusiga!

    SvaraRadera
  11. Känns som om du var på precis rätt plats... verkar som rena himmelriket för dig! Tror du skulle ha ett sådant stånd... lavendelprodukter och Lavendiakläder med dina snygga band i... kan inte bli annat än succé :)
    Cykeln skulle passa dig!

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att det passade dig alldeles utmärkt ;)

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  13. Vilka fina band! Gillar också cykeln, Jag har dahliafröer om du vill ha.
    Ha en fin dag.
    /Lotta

    SvaraRadera
  14. Kör på. Det är bara att börja med den grej som verkar roligast sen ger det ena det andra. Du kanske kan börja med ett litet bord hos Stålros i Killeberg till jul. Det var visst fart där i gamla bilverkstan i fjol.
    Håller utkik efter dig
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  15. Det finns många som är tokiga i lavendel, så tveka inte. Du är så kreativ och har redan kommit halvvägs.
    Ha en trevlig helg,
    Marta

    SvaraRadera
  16. Jag är inte så där överförtjust i lavendeldoften, men blommorna och deras färg! Wow!!
    Du undrar varför vi har perenner i pallkragar. Det är för att vi har så vansinnigt med ogräs (förmodligen från skogen vi bor i), så för att slippa få in allt samt att det blir så mycket lättare att rensa så blev det 10 pallkragar. Vilket jag inte ångrat.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Jag kommer direkt! Blir det på tisdagar nere i stan eller på västra torget? /Anette

    SvaraRadera