tisdag 28 augusti 2012

Jag har haft roligt igen

Köpte på mig en massa tyg häromdagen. Jag tror aldrig att jag gått tomhänt ur en tygaffär.


Kläder för en liten kille (tycker ändå att de ser rätt stora ut). Det randiga köpte jag åt mig själv på Jofotex i Söderköping och det räcker det också till. Det övriga på Ohlssons tyg.



Och kläder för en mindre kille. Mönstren jag oftat använder, är Ottobres. Hjälmen är dock från 70-talet och kom från Vi föräldrar. Sitter väldigt bra på huvudet (om det är rätt storlek).



Sköldpaddsörten tror jag varje år är död, men så kommer den sent iallafall. Att den heter skölpaddsört förstår man. Det liknar verkligen huvudet på en sköldpadda.


Nu är hög tid att skörda vindruvorna i växthuset. De börjar ramla av sig själv. De är söta och kärnfria.










7 kommentarer:

  1. Det är ett tag sen jag satt framför symaskinen nu, men dina bilder gjorde mig sugen. Jag brukar också köpa Ottobre. Vindruvsbilden gör mig rent salig. Vad är det för sort? Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  2. Inte nog med att du haft roligt... du är duktig också! Och vindruvorna... åh vad jag saknar mina...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååååh vad vindruvorna såg goda ut :)

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna hos mig... här kommer lite svar på dina frågor :)

    Min vinranka drabbades till att börja med av ohyra... sköldlöss - svåra att bli av med och som följd blev plantan drabbat av sotdaggsvamp och efter att jag kämpat med eländet flera år, så... ja, tyvärr så gick det inte att rädda den... Funderar på att köpa en härdigare sort - typ staketdruva... får se hur det blir...

    Och bilderna - i flera bildbehandlingsprogram finns färdiga mallar - bara att dra in bilderna på plats. Det jag använder är samma som till de rörliga bilderna som jag haft vid något tillfälle - Photo Scape - ett lättanvänt program... gratis på nätet :)
    Prova!

    Ha det gott och ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera