torsdag 19 februari 2015

Island



Just nu finns det inget fint att fotografera i naturen. Litet smältande snödrivor och lerig jord, är det jag kan hitta.
Då får man gå till sitt bildarkiv. Förra gången handlade det om Chelsea.
Idag blir det litet bilder från Island.



Väldigt kargt

                              Men ändå väldigt vackert.


Geisrar som sprutade upp med några minuters mellanrum. Vilka krafter.

Och forsar med mängder av vatten.

Mera vatten och bad i Blå lagunen. Vattnet var verkligen varmt. Den runda "sjön" är en vattenfylld krater.


Jag är väldigt nöjd med att ha sett Island, men jag skulle inte vilja bo där. 
Då vi var där, tänkte jag att det vore roligt att se om jag kunde hitta en tygaffär. Jag frågade mig fram  och visst fanns det tygaffär!
Vi gick och vi gick och gick. Till sist kom vi fram. Det var ett Jysk, fast så hette det inte där. Men då fick vi veta det. Det blev inget typiskt isländskt tyg.


16 kommentarer:

  1. Typiskt - att vara på Island och hitta en så trist affär som det vimlar av här hemma! Men annars såg naturen väldigt tjusig - och lite skrämmande - ut!!
    Jag har faktiskt varit på Island också. Det var 1966 när vi flög till USA och det blev nått fel på planet så vi vid mellanlandningen på Island fick stanna där en massa timmar. Fast vi satt ju bara på restaurangen på flygplatsen, så det enda vi såg av Island var från luften! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Så härlig och ovanlig natur. Måste ha varit en spännande resa. Haha! Så typiskt dig att leta efter en tygaffär. Men inne i Reykjavik fanns det väl andra affärer än Jysk?

    SvaraRadera
  3. Förstår att det var en upplevelse att besöka landet med varma källor och den karga naturen som ändå är vacker.Det är otroligt vilka starka krafter vårt jord har inombords när den sprutar ut sitt varma vatten.Ha en fortsatt bra dag/Margareta

    SvaraRadera
  4. Det var roligt att få återse Island. Ett bra tag sen vi var där men en resa man aldrig glömmer. Oj, så här ser det nog ut på månen, kommer jag ihåg att jag tänkte när vi landade mitt i lavaöknen. Köpte ullpläd av islandsull. Nåt jysk fanns inte då. Såg valar och fick höra en många av sagorna.
    Fina bilder som väcker många fina minnen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Oh, vad härligt det ser ut! Vad kul att du lägger in lite resebilder när trädgården inget har att ge inför kameran.

    SvaraRadera
  6. Härligt det ser ut. Måste vara häftigt att bada i de varma källorna. Ha en skön kväll/ Titti

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder du visar från karga Island. Vansinnigt spännande natur - nästan lite farligt att gå där bland sprutande varmvatten.

    SvaraRadera
  8. Jag vill också åka dit, det är en intressant ö. Har jobbat med många från Island och det är väldigt trevligt folk!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Jag vill också åka dit, det är en intressant ö. Har jobbat med många från Island och det är väldigt trevligt folk!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Ser spännande ut och jag vet ju att det är en spännande resa. Sonen var där med sitt handbollslag förra våren och åkte runt och tittade på allt och spelade handboll förstås! Vi har isländska bekanta som nu flyttar hem efter år i Sverige och Spanien. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  11. Kul att du går igenom fotoarkivet och visar olika resmål du besökt. Jag har alltid velat besöka Island med det har inte blivit av. Nu blev jag ännu mer sugen när jag såg dina bilder. Förstår att det inte blev några spännande isländska tyger. Jysk finns ju överallt här hemma.

    /Anita

    SvaraRadera
  12. Oh, oj vad häftigt att åka till Island! Tack för jättefina bilder och tack för din kommentar hos mig! :) Det får tydligen bli att sätta på sig handskar och ha med kniv i sommar när jag skördar, då! Har bara köpt musselsyska färdig som snitt förr, men älskar att ha den som grön stomme i buketter! Allt gott! :) Mia

    SvaraRadera
  13. Så kul att få se bilder från Island! Jag skulle jättegärna vilja åka dit, men det har liksom inte blivit av.Att bada i lagunerna verkar väldigt trevligt och att titta på deras naturfenomen. Kul med tygaffären!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vad kul att ha varit på Island. Synd att du inte hittade något typiskt tyg från Island.
    Jag skulle kunna tänka mig ett härligt bad nu på direkten.

    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  15. Vilken fantastisk resa det måste ha varit och fantastiska bilder! Kul att få se från er resa... jag skulle gärna åka till Island någon gång jag också...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Nä utan tyg var det kört! ;) Fast bilderna lockar verkligen till ett besök. Island är en ö som alla säger - dit måste du åka.

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera