fredag 13 februari 2015

Prisvärda fåglar



De som föder upp duvor och ställer ut dem, får väl vara med om att inte alla duvor är så "vackra" att de får pris. Vad kan man göra med dem?
Jodå, de kan passa i en gryta.
Av våra bekanta som har duvor fick vi duvbröst i fint inslagna paket.
Rasen heter Starduvor, men det hjälper inte. Ibland finns det stjärnor som lyser ännu kraftigare på utställningar.



Inte var det något fel på dom. De fick faktiskt första pris på middagsbordet. Fast det fick delas ut postumt.


7 kommentarer:

  1. Utställningsduvor är vackra. Jag vet inte om de smakar likadant som brevduvor, men jag gissar på det. Det är inte min favoriträtt, men jag vet att det anses som en delikatess.

    SvaraRadera
  2. Om jag hade brevduvor (som husdjur) så skulle jag ALDRIG kunna äta dom, men dom var ju inte era som tur var!
    Har ätit duva två gånger på restaurang. Första och sista gången!
    Förutom att jag inte tyckte det var speciellt gott, fick jag nämligen ett hagel i munnen!! Det avskräckte mig från framtida försök.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Har aldrig smakat, men de sägs ju vara mat för riktiga läckergommar :)
    Grannarna hade några vackra utställningsduvor... vet inte om de har dem kvar... jag måste nog fråga.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Det skulle vara spännande att testa. Stog och funderade över ankbröst häromdagen och det är nog lättare att få tag i. Känner ingen duvuppfödare.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Jag har heller aldrig smakat på duv-kött.. Grannen så brukar skjuta duvor , det är ju ett datum då det får skjutas o då smäller det här i knutarna ska du veta..Men jag kan tänka mej det smakar lite som broiler fast mera "ute" om du förstår vad jag menar..ungefär som med tjur o älg...Jag kom på vad jag skulle göra då jag hade skrivit färdigt på bloggen, jo baka.. Så nu har jag in falsk potatis bakelse i ugnen och rågbröd i långpannan håller på o jäser.. gokväll...

    SvaraRadera
  6. Näe, duvor vill jag inte äta.... men egentligen så är det ju lite knäppt! Som att jag skulle säga att jag inte vill äta kyckling sen jag skaffade höns??
    Men jag skulle ivf inte palla äta mina egna kycklingar...

    Hur som!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ja jag har ett duvpar som återkommer varje vår...dom spatserar och pickar under eken och jag gillar dom skarpt! Dom är alltid med mig när jag hämtar tidningen varje morgon...
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera