lördag 21 februari 2015

Om du retar upp dig på saker som är små, är du väl inte större än så


"Om du retar upp dig på saker, som är små, är du väl inte större än så".
Ett citat, som jag tycker är ovanligt bra sagt. Citat är dagens tema.
Det är Alf Henriksson som sagt det. 
Han sa mycket tänkvärda saker.

Den här skulpturen står i Huskvarna. Alf Henriksson födde i Huskvarna 1905. Och dog i Stockholm 1995.



Det finns andra citat som också är bra. "Försök göra  någon glad varje dag, även om det bara är dig själv".

Och ett annat. " Alla dessa dagar som kom och gick. Inte visste jag att det var livet." 

Andras citat kan du läsa om hos Anki med Bildbloggen.  


9 kommentarer:

  1. Gillar citat och dina är nog så tänkvärda. Fin staty också med lite annorlunda stuk.
    Här har vi ju haft tantdebatten det senaste året. ¨Tanten¨med väskan som dänger efter en nynazist. Verkar inte som det blir nån staty.
    Snödropparna är mycket riktigt inte lånade från skogen, men väl från syrenhäcken som gränsar mot. Slarvar kanske lite med att uttrycka mig ibland.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Bra citat!
    Härlig staty också!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Här är en till som gillar tänkvärda citat! Tidigare la jag en nya hela tiden på bloggen, men eftersom ingen kommenterade dom så slutade jag med det.(Det finns säkert ett citat som passar in på det beteendet! *fniss*)
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Kul att du hänger på .)
    Tänkvärda och bra citat... och en fin bild på skulpturen på Henriksson...
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ju citat, visdomsord och sådana saker och tycker det är roligt att försöka illustrera det hela med en bild. Du har valt tänkvärda citat med häftig bild - de är så roligt att få se statyn.

    Jag blir ofta förvånad över vad retar sig på - att de bara orkar, när det finns så mycket vackert att glädja sig över.

    SvaraRadera
  6. Bra och tänkvärda citat. Alf Henrikson är en av mina favoriter. Han har sagt många bra saker.

    SvaraRadera
  7. Det är så fint med citat som oftast säger mycket fast med några meningar bara.Så här sa alltid min farmor om kärlek "Det är aldrig så långt mellan bergen att inte trollen hittar varandra" det är mitt favorit citat.Ha en fortsatt bra Lördag Hälsningar Margareta

    SvaraRadera
  8. Kloka ord som man skall ta till sig.
    Tack för det!
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera