söndag 22 februari 2015

Träfärgat



Träfärgat som fototema. Nej, jag kunde inte komma på ett dugg. Sedan har jag ju sett vad andra fotograferat. Visst - trä är ju träfärgat. Det var inte svårare än så.

Min man är väldigt duktig med sina verktyg och trä är hans favoritmaterial. Han har gjort mycket under årens lopp. Detta är ett urval. Och allt är träfärgat.

Att sitta i. Riktigt skön, gärna med ett skinn i förstås.

För kanske något drickbart, att ha på väggen.

Ett av många skrin

För mina spolar.

För våra ringar.
Andras träfärgade motiv hittar du hos Charlotta.



13 kommentarer:

  1. Så vackra konsthantverk. Underbara färger. Just de här detaljerna ska du ju inte flytta ut i trädgården - jo stolen skulle ju fungera - men färgerna passar fantastiskt bra ute i grönskan. :)
    Tack för att vi fick "kika in" i den här delen av ditt liv. :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Din man är verkligen skicklig! Jag fastnade speciellt för skrinet till spolarna och ringhjärtat. Det är ju helt makalöst tjusigt.

    SvaraRadera
  3. Lyckans dig som har en snickare som gör så fina saker. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara saker....så händigt med en egen snickare....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Vilken träkonstnär du är gift med! Jag blir väldigt imponerad. Ringhängaren är underbar!!!

    Tack för dina hälsningar. Det är så skönt att vara nästan bra igen. Några dagar till med nära till näsduken så är det nog helt bra sedan. Fast i går kom maken hem från skogen med halsont och snuva och kände sig matt.

    Taken i vinterträdgården består av riktigt tjock kanalplast. Jag ville ha glas från början, men då hade vi fått göra en annan stomme eftersom det är så tungt. Blev också avrådda från det eftersom – glasmästarens egna ord ”du kommer att vilja putsa taket jämt och ständigt” och det är ju inte så lätt. Dessutom hade det blivit ännu varmare då. Älskar det ljusgenomsläppliga taket eftersom det är det som gör att vi skulle behöva ha solglasögon här inne när solen är framme – men hur dumt skulle inte det se ut ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken skicklig hantverkare - du är gift med en riktig konstnär! Var rädd om de både vackra och praktiska sakerna!

    SvaraRadera
  7. Vad bra att ha en gubbe som kan snickra! själv har jag ju en metallman!! Han säger jämt att trä är ett värdelöst material att jobba med; Ena dagen är måtten si och så, dagen efter är det flera mm större eller mindre - eller så har grejen slagit sig! *fniss*
    Men jag är tacksam för sånt han gör som han gillar!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Det är en speciell sorts Cyklamen som blommar nu. När vi flyttade hit så blev jag alldeles till mig när jag fick se cyklamen i trädgårdarna - och trivs dom så sprider dom sig, men det har inte mina gjort.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  9. Vad han kan! Vilstolen är fantastiskt snygg och efter att ha provsuttit liknande vet jag att den är skön och sitta i också.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Vilken händig man du har! Det skulle aldrig hända här. Vi hade tom ett eget snickeri ett par år och det skulle bli så mycket gjort. Visst..??
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Men vilka fina saker din man gör. Den mannen kan du vara lycklig över. Gillar stolen bäst, får man lägga in en beställning???
    Ha en fin början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Ja du ser, vilka härliga trägrejer! Så kul det är att kika in till dig...
    Kram kram,
    Titti

    SvaraRadera
  13. Härligt med en egen hantverkare:) Mycket fina saker från stort till smått och träfärgar också.
    Må så gott!

    SvaraRadera