tisdag 15 maj 2012

Litet sömnad och litet trädgård

Magnolian blommar.

Just den här heter "Susan".


För några år sedan var det en trend med svarta eller nästan svarta blommor. Då flyttade den här in hos oss. Enormt fin.

I trädgården är potatisen i jorden, tomatplantorna omplanterade och alla frön som följde med hem från Madeira är sådda osv.

Och så har jag äntligen fått tag i sockerbetsfrön. Jag har i flera år letat och inte förstått varför man inte skulle kunna så det i hemma trädgården. Likaväl som morot och rödbeta.



Jag har varit litet irriterad på en bladkaktus som jag har. Den växer och växer, men blommar aldrig. Och bara bladen är ju inte så fina. Jag tror den är tankeläsare för nu plötsligt blommar den med tre blommor..
Inte så olik Magnolian egentligen.

Litet restbitar blev en klänning igår.


Och litet andra bitar blev till ett linne - oneshoulder heter det tydligen.


Ut mot gatan har vi en låg mur med Aubretia. Den lyser intensivt lila nu och är verkligen vacker.





1 kommentar:

  1. Jag skulle vilja ha en sån magnolia som du har, men tyvärr finns det ingen plats över i trädgården. Svarta violer hade jag förr, men de försvann tyvärr. Jag tog nog dåligt hand om dem. Jag blir helt salig när jag tittar på din lilla prinsessklänning. Den är bedårande! Kram

    SvaraRadera