onsdag 26 februari 2014

Bloggens betydelse



Linda med Växthusliv har ett förslag - att skriva om sin blogg.
Varför har jag en? Det undrar jag också. Jag vet inte riktigt.
Jag började för att det lät spännande och en väninna gjorde det och uppmuntrade mig.



Jag tänkte visa bilder och skriva litet om trädgård och litet om sömnad. Och litet om resor och litet om allt möjligt. Med facit i hand skulle jag kanske bara valt ett av ämnena.


Under tidens gång har jag blivit bättre på fotografering. Och framför allt mycket mer intresserad. Och litet bättre på datorn. Anki med Bildbloggen har hjälpt mig flera gånger, när jag inte vetat hur jag skulle göra.


Ibland känns det som man inte har något alls att skriva eller någon bild att visa. Då tycker jag att alla fotoutmaningarna har varit roligt. Det har inneburit att fler också har hittat till min blogg.






De som hittat till min blogg, har varit trädgårdsintresserade. Men jag visar litet kläder då och då ändå. Fast en del säger att de inte kan "sy en rak söm". Fast det kan inte jag heller. Det är riktigt svårt.





Eftersom dagens tema är så brett, kan det finnas många helt olika tolkningar.

Hos Linda med Växthusliv kan man se hur andra tänkt.

14 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Rosor är så oerhört vackra!

    Förstod inte först vad du menad med tunnan ;) Det är grannens bastu. Jag brukar kalla den för hobbithålan :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Vilka finfina rosor. Jag gillar att titta och lukta på dem men inte att sköta om dem, det tar så lång tid och det sticks.
    Jag har försökt skriva lite om varför jag har en blogg. Jag tror det är bra att formulera det så att man kan bli tydlig i alla fall för sig själv :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att du började blogga och att du skriver om lite blandat. Du har fått mig mycket mer trädgårdsintresserad än jag nånsin varit, och dina bilder har verkligen inspirerat. Jag gillar din humor och läser med glädje din blogg, som du säkert vet.

    SvaraRadera
  4. Det är väl jätteroligt att du skriver om fler ämnen än ett och dina inlägg är alltid så härliga. Och dina rosor är väldigt vackra.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka härliga rosor! Jag kan känna doften ända hit:-)

    SvaraRadera
  6. Citronerna får du läsa om en annan dag :D

    Trevlig kväll!
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det helt underbart att få skriva fota och visa det man känner för.Läsa andras bloggar och berika sitt liv.
    Ha en fin morgondag
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Härliga rosor... såå vackra!
    Jag är glad att du INTE valde att bara skriva om ett ämne... gillar din blogg precis som den är!
    Du har inte alls fått så mycket hjälp av mig så förringa inte din egen insats... du har allt fixat allt själv... jag har bara gett något litet tips när du frågat...
    Varför jag bloggar? Hm... ska fundera på det...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att det verkar vara strålande sol ett par dagar i veckan :D I alla fall här hos mig. Jag bor ju precis intill en sjö (det regnar ofta på andra sidan utan att vi får en droppe) vilket kan vara irriterande på sommaren när man vattnar och vattnar), men det gör ju du också ...

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  10. Ja du, VARFÖR kan man ju undra ibland. *fniss* Men det är faktiskt ett "gift" som smugit sig på en. Kan inte vara utan den längre.....
    Dina bilder är underbara och nu längtar man efter våren så det nästan gör ont!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  11. Ja du... vad bloggar man egentligen om? Kan vara svårt att sammanfatta. :-) Hur som helst tycker jag att du har en rasande trevlig blogg som jag gärna tittar in på då och då.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Även om du inte tänkte på det när du började blogga så sprider du ju glädje också. Det är kul att se vad du sytt och dina fina bilder!

    Ha en bra kväll
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Och jag tycker det är lite som att träffa vänner och småprata lite och titta på fina bilder och man gör det precis när man vill! Det är ett väldigt behändigt forum och en massa trevliga människor som säger vänliga saker, jag tycker det är kalas. Jag har min blogg som nån slags liten årsdagbok och varje halvår trycker jag upp den och så är det halvårets bilder med text klara. Och det är väldigt roligt att läsa efteråt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Man har som du påpekar blivit lite hajare på datorn efter uppstartandet av en blogg...och inte tala om alla trädgårdsvänner man fått kontakt med =)

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera