söndag 2 februari 2014

Kalle Anka och hans vänner




Nej, nej, nej ingenting stämmer. Det är fel tid och några vänner till ankan är vi definitivt inte. För vi åt upp honom.
Men det var en glad anka - inte så sur och vresig som Kalle Anka. 
Den här ankan hade det bra, det vet jag. Han har haft en stor gräsmatta att vandra runt på med sina riktiga vänner. Jag har varit där på inspektion.

 




 Dessutom har han närhelst han haft lust, kunnat ta sig en simtur i ån. Han har alltså haft ett gott liv.

Han fick även ett gott slut. Fast kanske inte som han hade tänkt.








10 kommentarer:

  1. Anka är jättegott, fast jag skulle inte kunna ha en som husdjur och sen äta upp den! Knasigt, men sån är jag!!
    Du har en liten utmaning på min blogg.....

    SvaraRadera
  2. What a lovely couple. Please, do not eat them.

    SvaraRadera
  3. va det ser gott ut..kanske du menade höns?:eller va det anka o du visar höns?...men de va nu fina!

    SvaraRadera
  4. Stackars ankan... så det kan gå... tur att kompisarna klarade sig :)

    SvaraRadera
  5. Det är några år sedan jag åt anka, så jag minns knappt hur det smakade. Nu ligger det en kalkon i frysen och väntar på att få det hett om öronen.

    SvaraRadera
  6. För att förtydliga ovanstående svar lite; Jag kan också utan problem äta djur jag träffat på hos andra, det är bara det att jag inte skulle kunna ta död på dom själv och sen äta dom. Tror jag!
    Den här gången på TV-programmet Farmen verkar dom ju ha väldigt mycket mat, så dom kanske inte behöver avliva några djur, men tidigare så har jag alltid funderat över hur jag skulle reagera om man varit utan mat några veckor (vilket iofs skulle behövas - fniss). Likaså om jag varit född på en bondgård, då hade man nog varit annorlunda!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Jaha! Hur var det nu då? Anka eller höna? Oavsett är det gott och jag har nog inget problem att äta djur jag äger! Min släkt är från landet och hade bondgård och de gjorde skillnad på vissa djur. De som hade namn åt man inte och de som inte hade namn åt man :D

    SvaraRadera
  8. Så gott med anka! Gillar fågel och önskar att alla fåglar fick vara lyckliga så länge de lever.

    Kram
    //Linda

    PS! Min kamelia börjar öppna ett par av sina knoppar :D

    SvaraRadera
  9. Stackare Kalle! Fast han ser ju riktigt god ut!
    Kram Agneta

    SvaraRadera