tisdag 18 februari 2014

En vanlig måndag



En promenad en vanlig måndag.

Någon tog en tidig paddeltur på Vättern. I slalombacken i bakgrunden ligger snön kvar.





All is hos änderna är nästan borta. Änderna kom springande då jag stannade för att fota. Man såg hur förvånade de blev. Inget bröd? Att jag kunde med att stanna, när jag inte hade något med till dem.



En liten tygbit, en måndagkväll vid TV:n och rätt mycket pillgöra.


Jag sorterade mina mönster och blev sugen på att sy "tossorna". Man behöver ingen symaskin, utan de sys helt för hand. Rätt mycket pyssel var det.   










8 kommentarer:

  1. Så fina små tossor.Och vackra naturbilder.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk! Så fina de är! Härligt att ha något att pyssla med medan man väntar på våren/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jättesöta tossor, men absolut inte något för mig som har "tummen mitt i handen" när det gäller handarbete! Fast idag har jag målat klart mina tecken på glasdörrarna i köket...det är kul handarbete det!!
    Såg alla dina röda bilder och du hade ju massor för att "inte gilla rött"! Men du, tips; Rött och rätt nyans av lila är riktigt snyggt ihop!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Såå, gulliga tossor. Du är verkligen händig som bara den. Fin promenad vid Vättern. Ser så rofylld och lugn ut, lugnet före stormen för snart kommer våren!

    Ps. Såg tre tranor i en flock med svanar söder Alvesta igår, heading your way, eller lite väster om kanske. Det är otroligt tidigt.

    Ha det bra
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är!!!!
    Har de där vackra snödropparna börjat sticka fram nu, de är ju helt ljuvliga.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Jättegulliga skor. Det mönsret har jag med nånstans i en pärm. De är precis lika moderna fortfarande.

    SvaraRadera
  7. Stackars ankor som blev utan mat!
    Söta tossor du gjort.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Finfina bilder... men nog verkar det kallt att ge sig ut och paddla... och lite synd om änderna, men det är nog många andra som ger dem mat.
    Fina, söta små tossor! För mig helt obegripligt hur någon kan få ihop dem... du är suverän!

    SvaraRadera