onsdag 19 februari 2014

Ett SEGT tema idag



Linda med Växthusliv har föreslagit ett tema. Segt.
Det var inte det lättaste. Hur tänker man?

Min första tanke var seg kola.
Segt virke.
Seg förkylning.
Nej, jag är för seg i huvudet för att komma på något mer. 
Och ännu svårare att hitta någon seg bild.




Sniglar segar sig fram och lämnar klistrigt efter sig.



Även om det står mjukglass, är det spunnet socker. Segt och klistrigt så det förslår.


Sedan tycker jag att det är segt att vänta på att det ska bli vår. Men egentligen är det bara februari.

Mer segt finns nog hos Växthusliv. Gå in och titta hur andra har tolkat segt.



10 kommentarer:

  1. Sniglar är ju utmärkt - deras slem är ju segt - i synnerhet de spanska skogssniglarnas!

    Jag kommer inte att stå i någon monter. Och det blir inget reportage om själva mässan. Jag är framför allt där för att "omvärldsbevaka" och leta idéer till trädgårdsjobb. Vilken dag är du där?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. ja fy sniglar är ju sega..o slemmiga.Fina bilder med paddlaren ..lite snö har ni också.. vi med.

    SvaraRadera
  3. Vilket kul inlägg! Du har verkligen fått till det med både passande text och bilder.

    SvaraRadera
  4. Du kom på många sega saker! Kul!
    Ha en toppenonsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Det är en jättebra tolkning och fina bilder till!

    SvaraRadera
  6. Dom där sniglarna ser väldigt sega ut och jag tycker dom är det också i många bemärkelser och speciellt dom där tigrerade, dom ÄR sega!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Det där var en en bra lösning på temat. Jag är sååå trött på vädret att jag kunde inte tänka nåt segare just nu
    Ha en fin mitt i veckan dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Just nu känns allting lite segt, tycker jag! Men snart vänder det. Pantersniglar är så fina, inte alls som sin spanska släkting./ Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Här fick du till det... smart tolkning på temat!

    SvaraRadera
  10. I don't like snails.They ate my hosts last summer.
    Have a nice weekend :)

    SvaraRadera