söndag 23 februari 2014

Vårtecken - en fotoutmaning



Nu börjar man kunna hitta de första vårtecknen. Och då vill man fotografera. Och visa sina foton. Annica har startat en fotoutmaning, att varje söndag visa sina bilder på våren.



Den 12 februari fanns det bara två snödroppar.


Men idag hade de på samma ställe blivit sjutton stycken.



Och så min första vintergäck i år. Inte så speciell kanske. Men då ska man veta att jag kröp på magen i rododendronbuskarna. Det hade kanske blivit ett mer unikt foto.


Sedan har jag fuskat litet.


Jag plockade in kvistar av persika och körsbär. Persikorna blommade bara efter några dagar. Körsbären har stora knoppar.



Det var mina vårtecken, men gå gärna in och se andras här.



16 kommentarer:

  1. Åh, vilket snyggt inlägg! Fint collage och fint med de ovala bilderna. Och så alla dina vårtecken förstås, jag blir riktigt avis. Här har våren kommit av sig och vi fick snö för några dagar sedan, så nu känns det inte riktigt lika mysigt längre!:-(

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med ovala bilder! Snödroppar och vintergäck är i stort sett de blommor jag också har. Fusket är väldigt vackert - vilken ljuvlig mild färg!

    SvaraRadera
  3. Wonderful touches of spring
    Have a nice Sunday :)

    SvaraRadera
  4. Du gör så fina bilder i olika former....och sen är bilderna väldigt fina ändå oberoende av form. Det gör inget att du fuskar, för det är vackert. Vårbilder behövs nu så man blir lite pigg. Idag skiner solen hos mig och det blir en skogstur,

    SvaraRadera
  5. Haha, det är så det går till att hitta vårtecken de första veckorna. Man måste leta i alla små gömmor och vrår.
    Vad underbart med dessa blommande kvistar inne, de ger en verkligen vårkänslor och snart nog kan du se dem blomma ute.
    Vad roligt att du hänger på vår utmaning, ser fram emot att få följa våren hos dig i Uppland.
    Ha en fin vårvecka nu!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Så trevligt med en nu fotoutmaning! Synd bara att jag har så ont om vårtecken. Fast en granne några vikar bort påstår att han har hört lärkan i dag - kan det vara möjligt. Här strålar solen i dag, men det blåser så att saker snart kommer flygande - annars hade jag gärna satt mig i lä och njutit av solen.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Härliga vårtecken. Jag brukar också ta in kvistar för att de ska få slå ut. Ang. din kommentar hos mig, Vi är stödfamilj åt tre barn varannan helg. Den lilla doktorn som undersökte min man är bara 5 år :) .
    Ska uppdatera min blogg på vårtecken nu så välkommen tillbaka om en stund.

    SvaraRadera
  8. Ungefär samma vårtecken som jag har uppe på berget! Jo, jag så att det skulle bli vårväder i morgon, men de har ju haft fel förr......

    Anette

    SvaraRadera
  9. fusket va ju fint, hihi.. tror nog ni är längre hunnen med våren än här opp i norr,,men vi kommer sakta efter.!;O)

    SvaraRadera
  10. Ha, ha det ålandet under buskarna skulle jag ha velat se:-) Jag var också glad att inga grannar var ute idag när jag låg på knä för att komma riiiiktigt nära. Det blir ju liksom bäst då och därför får man offra sin image...
    Ha det gott bland alla dina vårblommor!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  11. Älskar svart i alla former, men...det är helt klart blommor i vårens färger man vill se nu! Underbara.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  12. Kul att kunna fuska och ta in lite grenar som blommar inomhus, de ger en försmak av kommande våren utom hus!

    SvaraRadera
  13. Kul att du tog dig an Vårteckenutmaningen :)
    Fina bilder... och så vackra de är persikoblommorna!

    SvaraRadera
  14. Det är bar att det inte går för fort då får vi behålla våren lääänge Det gillar jag.Här är det mest snödroppar och någon vintergäck
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera