lördag 15 februari 2014

RÖTT tema



Det har varit rött tema förut och redan då hade jag svårt att hitta röda växter, eftersom rött inte tillhör mina prio 1. Denna gången blir det ännu svårare eftersom jag vill hitta de, som jag inte haft med förut.


Denna pelargonen hade jag med, men den är jag så förtjust i och hoppas den klarat vintern. Den togs som ett litet skott vid en vägkant på Madeira.


Den här gillar jag också. Den heter Mr Wren.



En orkide´som inte ser alls röd ut efter pelargonerna, men jag tycker att den är det ändå. Den har blommat om flera gånger. Varje gång lika roligt.

Buske med höstfärg intill Vättern.

Rött höstblad från Aronian.




Mer rött finns hos Charlotta.

22 kommentarer:

  1. Tänkte detsamma när jag såg veckans färg... det har vi ju haft... har jag några fler röda? Ingen aning... får se om jag lyckas... Du hittade ju fina röda pelargoner - är imponerad över din egenimporterade!
    Orkidén är väldig fin... inte knallröd, men en härlig färg är det! Många fina röda bilder blev det... bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Jag fastnade för aroniabladet, så fint! Riktigt rött kan kännas både juligt (precis passerat) och omodernt. Det faller inte alla i smaken, men du visar ändå vackra röda bilder.

    SvaraRadera
  3. Den röd vita pelargonen satte jag ett skott av förra sommaren hoppas bara att den blommar i år tycker den är såå fin. Härlia röda växter du visar
    Kul med ett skott från annat (Planet) land.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Oj, vad heter den rödvita pelargonen? En sådan måste jag leta efter. Pelargoner är ju så underbara!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Din andra pelargon är ju bara för snygg! Den väcker verkligen mitt ha begär!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också de enkla pelargonerna. Det blir ett lite "sofistikerat" uttryck när de inte är så svulstiga.
    Ha en fin helg!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  7. Tänk så många nyanser av rött det finns. Så vacker din orkidé är, en härligt mustigt röd färg. Det där med att plocka skott när man är på semester är ju kul, så får man med sig fina semesterminnen hem./ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Lovely flowers and colors :)
    Have a nice weekend

    SvaraRadera
  9. Jag måste nog börja med pelargoner lite mer. Verkar finnas hur många fina som helst! Den där lite nästan vinröda som påminner lite om en malva vad är det för något?

    SvaraRadera
  10. Tack för svaret! Och jag är inte så värst modig. Jag har mina tomater (de jag sådde i dag) i teverummet och under lysrör med reflektorer. Det går jättebra och tar inte mer plats än fyra A4-block :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  11. PS! Tittade just och nu är det rötter på din passions-stickling :D

    SvaraRadera
  12. Så mycket snyggt rött - pelargonerna är ju fantastiska. Hoppas de klarar sig.

    SvaraRadera
  13. Tjusigt! Den där rödvita pelargonen var verkligen speciell. Härlig färg på rosenskäran också. Jag har mest sett rosa och vita. Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Jag är säkert blind, men jag hittar inte din mejladress. Jag har linax@boremail.com

    SvaraRadera
  15. Så fina pelargoner du har.....och de andra växterna med. Ska bli kul är det börjar lysa mer färgglatt i naturen.

    SvaraRadera
  16. Vilka snyggisar du har och några pelargoner med :-) Kul att se sorter man aldrig sett förut. Den första röda var riktigt söt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Vilka snyggisar du har och några pelargoner med :-) Kul att se sorter man aldrig sett förut. Den första röda var riktigt söt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Vilka snyggisar du har och några pelargoner med :-) Kul att se sorter man aldrig sett förut. Den första röda var riktigt söt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Många fina röda växter. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder på temat rött.

    Pelargonerna är fantastiskt fina.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  21. Ååhh... blir så förtjust i de där två pelargonerna!! Gör mig ingenting alls om du visat en förut. Bara roligt att se den härliga färgen.

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  22. Jag har faktiskt aldrig känt lukten av koriander, men jag vet att grannen vägrar låta maken torka koriander i ugnen, så jag kan gissa ;) Jag önskar innerligt att jag tyckte om thailändsk mat, men jag tycker verkligen att smakerna är jätteläskiga. Annars äter jag det mesta :) Vi var i Mexiko i vintras och besökte bland annat en indianfamilj. Kvinnan i familjen hade byttor och kärl med koriander precis över allt :)

    Hoppas att du får en trevlig kväll!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera