lördag 8 februari 2014

Grått i trädgården



Grå färger i trädgården? Grått, visset och trist? Eller?

Grått





Visset




Trist. (För kattugglan hade tyvärr hamnat i skorstenen.)


Himmel, vatten, berg, sten och jord kan vara grått, men grå blommor har jag inte hittat någon. Jag vet att fältsippa är grå, men sådan har jag inte. Lavendelhäcken är väldigt grå nu, men ser inte rolig ut.
 Men djur i grått var lättare.



Visserligen fick jag gå litet utanför trädgården ibland.



Säkert har någon annan hittat mer grått och till och med grå blommor. Gå in och titta hos Charlotta.







15 kommentarer:

  1. Det enda gråa jag hittar i min trädgård är också lavendel. Nu blir det snart lite färggladare.

    SvaraRadera
  2. Gripande bild på kattugglan. Det gråa tillhör livet, trots allt. Och du hade många bilder på temat.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina grå bilder.
    Synd för kattugglan det är ju inte så ofta man får se den.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Tack! Den blev bra till slut, men det tog lång tid och var så krångligt. Jag gissar att det finns ett knep som gör inslåendet smidigt och det skulle jag gärna vilja komma åt :)

    Har alldeles glömt bort färgutmaningen. Tycker att det är grått runt omkring så det räcker i dag. Dessutom blåser det halv storm och nyss regnade det rejält. Jag längtar efter frisk luft, men tycker inte att det verkar vara något mysigt att gå ut. Önskar att jag hade gjort som maken som försvann i väg på en promenad för över en timma sedan.

    Hoppas solen skiner hos dig!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Oooops, grått var visst inte din favorit. ;) Men du löste temat med fina bilder och ett genomtänkt inlägg. Och jag tycker att alla dina bilder är vackra, trots att de är grå.

    Sv: Nej jag har inte glömt svart, men det har liksom inte riktigt passat in humörsmässigt när jag har beslutat om färg. Men nu när jag vet att det är efterfrågat, så ska det väl inte dröja så länge innan det kommer.
    Tack för ditt goa engagemang i den här "utmaningen". Det gör livet ljust och glatt varje helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det fanns mycket grått hos dig har två favoritbilder den med den lilla ön och sista bilden med snäckorna, Bara såå fina
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Det var lite trist att ugglan dog, men annars var det inte trist med grått!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker grått kan vara riktigt vackert, till och med på himlen ibland! Men det behöver ju inte sitta i så länge som nu...........stackars lilla uggla. /Anette

    SvaraRadera
  9. Fina grå bilder, det vissna är min favorit, det behövs inte alltid färgglada blommor, det kan vara fint ändå. Ha en skön söndag /Marika

    SvaraRadera
  10. Stackars lilla uggla:-(, Vi fick lägga plåt på vår skorsten. Vi hade Alikor som hade byggt ett jättebo långt ner i skorstenen. Synd jag inte tog en bild på mannen, han hade passat in i ditt tema. Han såg ut som en riktig. Rugguggla. Hi, hi.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Oj nä du det var inte lätt att hitta några grå foton på växter:-) Men det finns ju mycket annat som är grått och fint, som du hittat!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Grått är flott, och du har hittat så fina bilder! Stackars lilla ugglan, hoppas den klarade sig. Den ser rätt kvaddad ut...

    Önskar dig en fin vecka

    SvaraRadera
  13. Svårt med grå växter... men en del annat grått finns det i alla fall... och du lyckades hitta en hel del som fastnat på minneskortet - många fina bilder! Tycker lite synd om den stackars ugglan, men sånt händer...
    Har inte hunnit med något inlägg än - kanske under dagen...

    SvaraRadera
  14. Tack för hälsning hos mig, riktigt fint i grått även här hos dig!
    Och vad mycket fint du har sytt, underbart hantverk tycker jag!
    Ha en fin veckostart!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  15. Den första bilden är ljuvlig tycker jag. Gillar det grå men kan inte hjälpa annat än att tycka synd om ugglan. Fint hantverk ser jag att du håller på med också :-)

    /Carina

    SvaraRadera