fredag 28 mars 2014

Måttfullhet.


Många fototema har det varit. Detta var nog det svåraste.
Men eftersom jag bakar idag, tänker jag först på dl-mått. Fast så har nog ingen tolkat det.

Jag fick ett nytt våffelrecept nere i Skåne. Det var på 1 l filmjölk, 10 dl vetemjöl, 3 dl potatismjöl och dessutom 250 gr smör. Jag tog för liten skål två ggr. Det blev jättemycket. Måtten fulla alltså.

Våfflorna blev bra. Och dotterns våfflor blev också bra.



I dagens tidning läste jag att Obama träffat påven och med sig hade han frön från Vita husets trädgård!!!! Vad nyfiken jag blev! Vad var det för frön?


Här skulle jag förstås haft en bild på presidentsippor, men det hade jag ingen.

Men nu var det inte det det skulle handla om utan måttfullhet. Så gå in hos Helena och se andras tolkningar.


5 kommentarer:

  1. Haha... du är då för rolig :) Jag tycker det är en jättebra tolkning på temat... och tack för det måttfulla receptet!
    Ja, nu blev jag också nyfiken på vad påven fick för frön...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Bra tolkning av temat. Jag trodde du skulle visa något med måttband eftersom du är så duktig på att sy. Hoppas du får en solig och fin helg.

    SvaraRadera
  3. Haha! Jaa, så kan man oxå tolka det ;)
    Mycket bra vinklat!

    För mig räcker en bild på blåsippor för jag har inte en endaste i verkligeheten... Underbara!
    Och våfflor är såå gott!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Så gott det såg ut med våfflor! Kom just på att då är jag också omåttlig, precis som med trädgård...

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera