fredag 14 mars 2014

Prickig lördag




Ibland lever fingrarna sitt eget liv. Jag skulle bara förbereda morgondagens fototema. Plötsligt var det på plats. Och går inte att ta tillbaka. Men det gäller för imorgon.

Prickigt är det idag. Alla färger har nu presenterats. Det fick bli mönster istället. Roligt.


Den här violen som heter Freckles, är väl prickig eller om man ska vara petig - fräknig.

Digitalis med prickigt gap.


Prickig pelargon, som jag inte kan namnet på. Så kallad äggskalspelargon.




En lilja av något slag, med prickigt gap.




Litet prickigt från djurvärlden.

Mer prickigt hittar du om du går in hos Charlotta.

17 kommentarer:

  1. Vilken fantasi du har! Du lyckas alltid hitta passande bilder vilket tema det än är. Ha det så skönt i Skåne.

    SvaraRadera
  2. Härligt prickigt! Ja, tekniken är inte alltid lätt att ha att göra med, jag vet!!! Men vackert blev det!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Måste nog ta en noggrann titt i trädgården framöver och se om jag hittar några prickar jag med.
    /E

    SvaraRadera
  4. Den fräkniga Violen har jag med.Tycker den är så söt.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Läckert i prickigt. Violen är så söt.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hihi, det där fingrar gör som de vill ibland........mina brukar beställa fröer och växter.......mitt prickiga inlägg kommer i morrn :) Anette

    SvaraRadera
  7. Åååå, så mycket prickfint du har hittat! Kul att det även kom med lite insekter. Rina bilder!

    Önskar dig en skön helg
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Så många härliga prickar!!!

    Tack snälla för alla kommentarer! Landade i Sverige för en timma sedan efter ett par långa flygningar och sitter nu i bilen på väg hem.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Det var många fina exemplar du har i din trädgård av prickigt:)
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  10. Oj - så mycket prickigt du har i dina gömmor! Den lilla fräkniga violen är såå söt!
    Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  11. Her var det mange søte prikker:) Violen traff mitt hjerte!

    SvaraRadera
  12. Alla dina vackra bilder får mig att inse att det nog är dags att jag förutom grönsaker även gör plats för lite blommor till sommaren. Ha en fin söndag! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bilder och Freckles har jag också i landet, hoppas den överlevt. Den är så söt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. För tidigt eller för sent, spelar roll... ;) Jag hittade den prickigaste av dem alla idag när jag kikade i arkivet inför nästa veckas randiga. Egentligen är det nog lättast att hitta mönster i trädgårdens djurliv, men du har också hittat många och väldigt fina blommor.
    Ha en fortsatt fin vecka och hoppas att våren snart kommer tillbaka.

    SvaraRadera